„Nu am aplicat niciodata o strategie pentru a gasi un job, am fost omul potrivit la locul potrivit”’ – isi rezuma Adina Brata traseul profesional. A terminat Facultatea de Jurnalism din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara, iar primul ei loc de munca a fost la o agentie de publicitate. A avut de ales intre un job la birou si unul in vanzari, ce presupunea deplasare pe teren. Nu a ezitat, era convinsa ca „trebuie sa faca vanzari” , ii placea foarte mult sa interactioneze cu clientii. Adina este o persoana care se plictiseste usor, asa ca dupa aproape doi ani a schimbat domeniul si a acceptat pozitia de Marketing Manager la Citroen Timisoara. Nu era pregatita pentru pasul acesta; avea prea multa energie si nu suporta sa stea prea mult intr-un loc, iar cele opt ore la birou deveneau un chin.
Dupa aproape o jumatate de an s-a reintors in vanzari unde a lucrat aproximativ sapte ani pentru un producator roman de ambalaje. In momentul in care aceasta domeniu a fost influentat de contextul economic dificil, Adina Brata s-a reintors la marketing si de aproape doi ani ocupa pozitia de Marketing Manager la Piera.
Cum ati reusit sa va acomodati in pozitia de Marketing Manager?
M-am acomodat foarte greu, intr-un fel am fost nevoita pentru ca aveam nevoie de o perioada de liniste in viata mea si am acceptat jobul asta. Eu am fost intotdeauna atasata de tot ce inseamna fashion, mi-am facut lucrarea de licenta despre revista Elle si visam sa lucrez pentru reviste glossy. Intr-un fel, mi-am regasit visul de la optsprezece ani, dar mi-a fost greu sa ma obisnuiesc sa petrec mult timp la birou.
Ati aplicat o strategie pentru a gasi acest job?
Nu am aplicat niciodata o strategie pentru a gasi un job, am fost omul potrivit la locul potrivit. La mine nu a fost o reteta ci o intamplare. Intre mine si Piera a fost, la inceput, o dragoste putin fortata, apoi m-am indragostit din mers si acum nu ma mai vad fara ea.
Care sunt responsabilitatile pe care le aveti ca Marketing Manager ?
Ma ocup de tot cea inseamna realizarea cataloagelor de la Piera, de promovare si de partea de vanzare a produselor in mediul online. Ma bucur foarte mult ca din momentul in care am preluat magazinul online vanzarile au crescut considerabil.
Munca pe care o desfasor pe partea de magazin online imi face o deosebita placere pentru ca ajung sa consiliez telefonic cliente care nu se pot decide ce anume li se potriveste cel mai bine.
Care sunt provocarile cu care v-ati confruntat de-a lungul carierei?
Cea mai mare provocare a fost sa ma obisnuiesc cu ideea de a sta la birou, in rest nu pot sa spun ca a fost ceva greu sau ceva pe care sa nu stiu ori sa nu pot sa il fac. Mie imi e greu sa stau intr-un singur loc. Schimbarea de la a fi pe drum cea mai mare parte din zi la munca de birou a fost foarte dificila pentru mine.
Ce asteptari ai de la echipa ta?
Imi place ca oamenii cu care lucrez sa ma completeze si sa fie creativi, sa stie exact cum ar trebui sa se desfasoare lucrurile fara sa le dau prea multe indicatii. Nu imi place sa le dau eu totul, ci sa vina si ei cu idei si fapte.
Ce calitati ar trebui sa aiba un candidat pentru o pozitie asemanatoare?
Sa aiba imaginatie, sa nu se piarda printre reguli si carti si sa fie foarte comunicativ. Cred ca un om de marketing trebuie sa iasa in afara biroului, sa mearga la evenimente, sa cunoasca ce se intampla in afara business-ului de care se ocupa.
––-
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Georgiana Ene, Institutul de Marketing.[pb_builder]
Comenteaza