Construirea unei culturi de învățare continuă ajută organizațiile să se implice mai eficient în dezvoltarea talentelor, în creșterea nivelului competențelor, diversificarea lor și creșterea fidelității angajaților. Abilitățile, know-how-ul și abordarea strategică de marketing nu mai sunt doar apanajul echipei de marketing, ele ar trebui să fie business-as-usual-ul fiecărui om din organizație. În 2020, 81% dintre directorii de marketing au declarat că strategiile de marketing au avut vizibilitate la nivelul board-ului de manageri (creștere semnificativă, de la 46% în 2018 (studiu Deloitte)
Ce s-a întâmplat și ce s-a schimbat în noul context? Care sunt trendurile cele mai relevante la nivelul consumatorilor? Care sunt motivațiile latente care generează schimbări de consum și cum ar putea aduce valoare informația legată de acestea? Ce presiune pune acest lucru pe companii? Ce schimbă companiile? Ce competențe ar trebui cultivate în organizație? Sunt întrebări relevante în orice moment al anului și deschiderea și aflarea răspunsurilor este nevoie să facă parte din rutina fiecărui department de resurse umane, a managementului superior și a fiecărui profesionist interesat de dezvoltarea lui.
Pentru răspunsuri la aceste întrebări și direcții cât mai relevante este nevoie să pornim de la client.
Studiul Deloitte Global Marketing Trends 2021 ne oferă o baza de pornire în explorarea tensiunilor și nevoilor clienților, așteptările lor mergând pe două direcții importante:
- Mai mult de la brandurile cu care sunt în relație, contextul pandemiei de COVID-19 a evidențiat importanța unei relații bazate pe încredere între mărci și consumatori.
# Două treimi dintre respondenți (66%) fiind la curent cu acțiunile negative întreprinse de companii în timpul pandemiei (eg creșterea prețurilor la articolele de bază), acțiuni care au făcut ca 25% dintre clienți să renunțe la unele mărci.
# 58% dintre respondenți au menționat cel puțin un brand care a răspuns rapid și pozitiv la nevoile în schimbare, 82% au declarat că și-aucrescut consumul și loialitatea față de aceste branduri.
În acest context strategia și managementul de brand, echilibrul dintre flexibilitate și stabilitate pe termen lung, capacitatea de a reacționa agil și responsabil (brand citizen) la schimbările din mediul extern sunt competențe crucial de cultivat în organizații.
Trends in learning: Brand accountability, Data-driven marketing, Customer 1st, Customer Experience
- Soluții digitale care să amplifice conexiunile cu mediul extern
# În timpul pandemiei de COVID-19, mai mult de opt din zece consumatori (82%) au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală, cum ar fi comandarea on-line a produselor alimentare, folosirea unei aplicații educaționale sau dedicate exercițiilor fizice
# Mai mult de jumătate dintre aceștia (53%) consideră că noile lor experiențe on-line sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemie
# 63% consideră că se vor baza pe tehnologia digitală mai mult decât o făceau înainte de pandemie
Rezultatele studiului evidențiază importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, grijă pentru experiența digitală, arii care cer compențe specifice în organizații.
Trends in learning: Digital Integration, Digital Optimization, Automation, Video Content, E-commerce.
Raportul concluzionează că principalele șapte tendințe globale în marketing pe care mărcile trebuie să se concentreze în 2021 pentru a construi relații mai solide cu clienții, cu angajații și cu societatea sunt: claritatea scopului, agilitatea crescută, menținerea experienței umane directe, întărirea încrederii, cooperarea nemijlocită cu consumatorii, dezvoltarea ecosistemelor și păstrarea angajaților valoroși.
Deloitte Global Marketing Trends 2021 este rezultatul interviurilor cu respondenți din întreaga lume și își propune să descopere efectele tendințelor globale în domeniul marketingului într-un moment în care lumea se schimbă în mod imprevizibil.
Work from home, se va menține în tendințe și în acest an. Provocare sau oportunitate pentru branduri? Provocare sau oportunitate pentru organizații?
Comenteaza