CONECTAREA FUNCȚIILOR DE MARKETING ȘI VÂNZĂRI

Ce nu înţelegem unii despre alţii?

De ce să profitați de acest workshop?

Trainingul este conceput pentru a apropia perspectivele profesionistilor din marketing și vânzări pentru a-i face să aibă rezultate mai bune și a-i soate din scenariul în care dau vina unii pe altii pentru esec sau nu știu care este aportul fiecăruia la succes.
Este un workshop cu o abordare practică și realistă, care asigură întelegerea importanței și rolului fiecărei funcții, susținut de un trainer care profesat pe ambele părti ale baricadei și întelege de unde vin diferențele de perspectivă (inclusiv frustrările) și care este calea cea mai scurta de a le apropia (mai presus de teorie).

Pe cine ajută și pentru cine este gândit?

– Pe cei care lucrează in roluri locale sau regionale de marketing și își doresc să scurteze drumul dintre strategie și implementare
– Pe cei care lucrează în roluri de vânzări și simt că ar trebui să primească mai multă susținere în atragerea clienților și realizarea planului de vânzări;
– Pentru managerii echipelor de sales si marketing care doresc să conducă echipe funcționale și un proces unitar;
– Pentru cei ce lucrează în sales si vor să facă pasul către un rol în marketing, dar nu știu exact ce schimbări aduce asta;
– Pentru cei care lucrează în marketing și vor să facă pasul către un rol în sales, dar nu știu exact ce schimbări aduce asta;
– Pentru antreprenorii care doresc să folosească cu succes funcționalitatea rolurilor de marketing și vânzări pentru creșterea afacerii lor.

Cu ce pleci de la curs?

– Cu întelegerea clară a locului și rolurilor de marketing și sales în procesul de vânzare;
– Cu variante optime de lucru împreună a celor două funcții, care sa aducă creșterea vânzărilor, atragerea mai multor clienți;
– Valorificarea resurselor și a conținutului de marketing de către echipelor de vânzări în linie cu strategia de marketing;
– Metode a avea input relevant în strategie, care să te ajute să câștigi clienți/vânzări.
– Mai putine discutii în echipă din categoria ‘marketing-ul nu ne-a dat, sales-ul nu a implementat”

Structură curs

Durata: 10 ore

Cum arată agenda de training?

Ziua întâi

Modul 1: Înțelegerea rolului marketingului și a vânzărilor

1. Introducere în funcțiile de marketing și vânzări
– Definirea și domeniul de aplicare a marketingului și vânzărilor în practică și în realitatea de business
– Importanța alinierii dintre marketing și vânzări
– Competențe necesare pentru a îndeplini cele două roluri.

2. Explorarea strategiilor de marketing
– Segmentare și targetare
– Poziționarea produsului și branding
– Canale și tactici de marketing

3. Înțelegerea tehnicilor de vânzare
– Prezentare generală a procesului de vânzări: prospectare, calificare, prezentare, închidere
– Metodologii de vânzări: vânzare consultativă, vânzare soluție, vânzare în relații

Modul 2: Integrare și colaborare

4. Crearea unui customer journey pentru clienți
– Alinierea obiectivelor de marketing și vânzări cu etapele de customer journey a clienților
– Maparea punctelor de contact și optimizarea comunicării

Ziua a doua

5. Cum luăm decizii bazate pe date
– Utilizarea analizei datelor pentru informații de marketing și vânzări
– Partajarea și interpretarea indicatorilor cheie de performanță (KPI) între echipe

Modul 3: Comunicare și colaborare

6. Strategii de comunicare eficiente
– Stabilirea unor linii deschise de comunicare între echipele de marketing și de vânzări
– Depășirea barierelor comune de comunicare

7. Planificarea campaniilor în colaborare marketing-vânzări
– Coordonarea eforturilor pentru campanii integrate de marketing și vânzări
– Stabilirea de obiective și roluri clare pentru fiecare echipă

Modul 4: Implementare și evaluare

8. Implementarea proceselor interfuncționale. Măsurarea succesului și ajustarea strategiilor
– Dezvoltarea proceselor de transfer de lead-off între marketing și vânzări
– Stabilirea buclelor de feedback pentru optimizare permanentă
– Identificarea parametrilor cheie pentru evaluarea alinierii marketingului și vânzărilor
– Cum revizuim și ajustăm periodic strategiile de marketing și vânzări?

Modul 5: Sinteză și planuri de acțiune

9. Atelier și sesiune de planificare
– Examinarea principalelor concluzii din curs
– Pași pentru planuri concrete de acțiune și implementare a trainingului în organizațiile participanților

Recapitulare. Key Learning Points

Investiție training

350 euro 

Back to school – *295 euro până pe 20 octombrie.

Preț special grup – *195 euro (min. 3 participanți) până pe 20 octombrie 

*în limita locurilor disponibile

Unde?

Offline, în București.

Trainer

Diana Mănescu Bogdan are o experiență de peste 18 ani  în marketing, vânzări și training, cu preponderență în domniul farmaceutic.  A lucrat întâi în vânzări și pe urmă în marketing, după care a revenit înapoi la vânzări, iar în prezent a trecut şi graniţele României  ca manager de training, cu responsabilități de formare pe multiple ţări.

Ca trainer, în perioade de transformări (cum a fost cea digitală din timpul pandemiei), a condus și facilitat implementarea mai multor proiecte care au vizat noi moduri de lucru ale echipelor de vânzări și marketing. De asemenea, contribuie activ la dezvoltarea de programe de consolidare și creștere a competentelor departamentelor de vânzări si marketing la nivel internațional. Diana este profesionist care consumă avid training, dar care şi creează şi  livrează traininguri şi care nu pare să fi recomandat şi selectat cursuri pe care nu le-a şi testat pe cont propriu.

Când este următorul curs?

14, 15 noiembrie 2024.

TRAINER

Diana Mănescu Bogdan

Nivel curs

Intermediar

Cursuri complementare

Rezervați-vă loc din timp!

ÎNSCRIEȚI-VĂ ACUM

Ce spun cursanţii?

Raluca Raitan

”Cele mai bune cursuri de marketing!

Raluca Raitan, Digital Product Manager, BRD
VEZI MAI MULTE