Creșterea performanței de business prin mai mult know how de marketing digital  la Irum și Maviprod

Nevoi de training

Reprezentanții IRUM și MAVI PROD au solicitat un training de dezvoltare a competențelor echipelor de marketing și vânzări în zona digitală.  Nevoia era să înțeleagă mai bine traseul potențialilor clienți de la căutare în online, identificarea site-urilor, navigare, achiziție online sau solicitare ofertă telefonică, vizită în reprezentanțele dealerilor din întreaga țară sau în service-urile specializate.
O altă nevoie importantă era ca echipele de vânzări să înțeleagă mai bine contribuția echipei de marketing la succesul departamentului de vânzări prin acțiunile desfășurate în mediul online (contribuția indexării organice, a prezenței în social media etc), importanța dezvoltării tehnice a site-ului și gradul de transparență și detaliu al statisticilor din mediul digital.

Soluţie

Organizarea unui training amplu care să cuprindă atât noțiuni cheie de strategie de marketing, cât și instrumente practice pentru managementul canalelor digitale.
Trainigul de marketing digital a inclus analiza tuturor canalelor de trafic care generau vizite în site și eventual conversii. Discuția centrală a fost despre tipicul fiecărui public, în funcție de mediul din care provine vizita, despre interacțiunea diferită cu site-ul și perioada medie de conversie a unui vizitator în client.
Exercițiile practice au fost realizate în platforma Google Analytics pentru ca fiecare participant să înțeleagă unde găsește informațiile relevante pentru departamentul său, să identifice indicatorii pe care trebuie să îi analizeze recurent, să poată stabili niveluri de performanță coerente cu evoluția businessului.

Rezultate

Participanții la curs au obținut  o perspectivă generală asupra elementelor cheie de planificare și strategie de marketing, iar în ce privește marketingul online, un nivel de independență mare cu ajutorul instrumentelor care le dau răspunsuri la întrebări frecvente pe care ar fi trebuit să le adreseze departamentului tehnic.  Au fost stabiliți indicatorii principali de analizat în ședințele de marketing și un plan de optimizare a măsurării rezultatelor site-ului (măsurarea conversiilor, a tranzacțiilor, a apelurilor telefonice, a formularelor trimise, a micro-conversiilor).

Membrii echipelor IRUM și MAVI PROD au o imagine mai clară asupra relației acțiune-rezultat în cadrul campaniilor de promovare prin Google Search și Display, pot corela mai bine cererea cu prezența publicității online, pot planifica mai rapid campanii punctuale pentru servicii și produse de interes.

La nivel de promovare au fost lămurite aspecte de planificare a campaniei, viteză de reacție la schimbările din piață, frecvența optimizărilor necesare pentru campanii de succes.

Training marketing customizat Irum

Training marketing customizat Irum

Marketing fara sustinere nu se poate face,  iar noi beneficiem de tot sprijinul colegilor din celelalte departamente implicandu-i în toate acțiunile pe care le desfășuram , de la organizări de  evenimente până la promovarea produselor) 

Diana Bogdan, Marketing Manager