Teodora Adamache este Marketing Specialist la Gras Savoye Romania, o companie de brokeraj de asigurare.

Ati aplicat o strategie pentru a gasi acest job?

As putea spune ca am avut ca obiectiv sa lucrez pe un astfel de post si, la un moment dat, interesul meu a coincis cu cel al companiei. Exista o vorba populara – „omul potrivit la locul si momentul potrivit ” – care s-a aplicat si in cazul intrarii mele in echipa Gras Savoye Romania.

Care sunt etapele prin care ati trecut pentru a ajunge in pozitia pe care o ocupati in prezent?

In cadrul Gras Savoye Romania am ocupat de la inceput aceeasi pozitie. In trecut am lucrat in diverse firme avand roluri care m-au ajutat sa vad marketingul din foarte multe unghiuri, de la trade si merchandising la client service si vanzari. Am lucrat si independent furnizand consultanta si servicii de marketing pentru companii mici. O sursa importanta de experienta si inspiratie a reprezentat pentru mine si implicarea in proiecte ca voluntar.

Cum s-a desfasurat procesul de recrutare?

Evaluarea a fost facuta tinand cont de experienta pe care o aveam si de viziunea mea asupra sustinerii companiei prin marketing. Cred ca am beneficiat de o abordare „mai blanda” pentru ca nu activez in zona tehnica, a serviciilor catre clienti, unde criteriile de selectie sunt riguroase si standardele de experienta si aptitudini sunt foarte inalte.

Dupa ce ati absolvit facultatea, ati simtit nevoia sa urmati si alte cursuri?

Intotdeauna cred ca voi simti nevoia sa urmez si alte cursuri. Am constatat ca am rezultate bune daca programul la care particip imbina in mod echilibrat expunerea teoretica, aplicatiile practice si interactiunea participantilor. Nu cred ca sunt multe oferte pe piata locala care sa implineasca toate aceste criterii intr-un mod performant si cu costuri echilibrate.

Care sunt responsabilitatile si atributiile pe care le aveti ca Marketing Specialist la o companie de brokeraj de asigurare?

Eu activez in departamentul Business Development. Intregul departament are rolul de a creste in mod sustenabil portofoliul de clienti si de servicii. Cresterea notorietatii companiei si eficientizarea comunicarii cu publicul caruia ne adresam sunt printre cele mai importante responsabilitati pe care le am.

Exista un specific al marketingului practicat in brokerajul de asigurare?

Nu cred ca este specific doar acestei piete, dar in mod sigur va pot mentiona cateva aspecte care m-au atras la acest domeniu. Brokerajul in asigurari este in continua crestere in ultimii ani, desi piata totala a asigurarilor a scazut, iar fenomenul este foarte interesant mai ales ca a aparut in perioada de criza. Al doilea se refera la o zona mai restransa, din punct de vedere al numarului de companii: brokerajul de asigurari adresat segmentului corporate, care merita o comunicare mai intensiva pe masura valorii adaugate a serviciilor aduse companiilor care aleg sa lucreze cu un broker corporate.

Cum reusiti dumneavoastra, ca om de marketing sa va asigurati ca promisunile sunt livrate corect?

Activitatea de marketing nu este in mod exclusiv realizata de persoanele dedicate. Profesionalismul si calitatea serviciilor construiesc reputatia companiei poate intr-o masura mai mare decat o poate face responsabilul de marketing. Dar o construiesc intr-un timp mai lung. Primul P ramane produsul care in acest domeniu este reprezentat de serviciile si consultanta livrate de echipele tehnice. Exista si instrumente de evaluare care pot fi folosite, pentru ca intotdeauna putem imbunatati ceea ce livram, si o parte dintre ele se folosesc si in cadrul companiei noastre.

Ce pregatire si experienta sunt necesare, in general pentru un post similar?

Chiar daca sunt multe cazurile in care in pozitii de marketing lucreaza persoane cu studii in alte domenii sau oameni cu studii de marketing care lucreaza pe pozitii care nu au legatura cu scoala parcursa eu am simtit si simt frecvent ca baza teoretica mi-a folosit foarte mult. Studiile nu trebuie oprite la facultate si master, dar mai ales nu trebuie limitate la domeniul marketingului. Cred ca si cursurile de gatit, caligrafie sau conducere defensiva pot reprezenta o sursa de idei si pot improspata perspectiva unui om de marketing.

Care sunt aptitudinile/ calitatile pe care un bun Marketing Specialist trebuie sa le aiba?

Este foarte greu de definit o lista de calitati pentru ca unele sunt aparent opuse intre ele. Cred ca trebuie sa fii, in acelasi timp, creativ si analitic, riguros si flexibil, visator si calculat. Depinde, insa, si de specificul organizatiei in care iti desfasori activitatea.

Care a fost cel mai dificil lucru pe care a trebuit sa il faceti la job?

Cel mai dificil cred ca este sa nu apara nimic dificil. In dificultate si criza apar provocarile, nu?

Care au fost cele mai frecvente probleme pe care le-ati intalnit ca om de marketing?

Cred ca se regaseste in mai multe domenii problema concurentilor neprofesionisti care creeaza o imagine negativa categoriei. Acum cativa ani as fi spus ca nu voi lucra niciodata in asigurari pentru ca asociam domeniul cu vanzarea de tip „RCA ieftin”. Am avut sansa sa cunosc zona corporate a brokerajului in asigurari si nu doar ca a inceput sa imi placa, dar imi doresc sa contribui prin tot ce fac la schimbarea perceptiei generale despre domeniu.

Care sunt provocarile cu care v-ati confruntat de-a lungul carierei dumneavoastra?

Au fost multe si sper sa apara si in continuare pentru ca asa pot sa ma perfectionez si sa cresc. Si cred ca se aplica in foarte multe profesii. In multe situatii am simtit si in si mai multe am observat ca vanzarile, marketingul si comunicarea trebuie legate mult mai mult pentru a da rezultate. Provocarea pe care mi-am dorit-o multa vreme pot spune ca o intampin chiar in aceasta perioada pentru ca la Gras Savoye activez in departamentul care include toate aceste functii – Business Development. Din trecut pot aminti cu mult drag provocarea “SPUNE!”. Este un proiect din anul 2007 cand, simultan cu colegi din toate judetele tarii, am participat la un proiect de educare a copiilor si adultilor cu privire la drepturile copiilor.

Un material realizat in exclusivitate pentru pentru eJobs de Georgiana Ene, Institutul de Marketing. 

Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare impreuna cu Oxford College of Marketing. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la  www.institutuldemarketing.ro.

 

[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.