SOSTAC®: un singur model, o mulțime de direcții de creștere și recalibrare pentru proiectele de marketing și multe exemple de strategii, tactici și abordări de integrare digitală. Înainte de cursul eveniment din luna care vine, vă oferim ca resursă utilă un document care sintetizează exemple și studii de caz din ultimi ani, adunate de PR Smith pe blogul său, în logica modelului pe care l-a creat.

Modelul de planificare, SOSTAC® aduce claritate în complexitatea deciziilor de marketing și meandrele digitalului, într-o succesiune de șase pași pe care Paul i-a detaliat într-o carte și un suport de curs structurat, care rămâne un ghid temeinic pentru participanți, la ani de zile după finalizarea unui program de training:

  1. Situația – Unde suntem? zona de audit cu întrebările cheie legate de analiza clienților (cine?, de ce?, cum?), a competitorilor, a mediului intern și extern, a punctelor tari și slabe, oportunități, amenințări, trenduri. Ca să explorăm mai temeinic doar  o arie și să ajungem la mult doritul „Hypercompetition In Your Pocket”, detaliem câteva întrebări simple care pot clarifica abordarea competiției în digital: Cât de eficace sunt website-urile competitorilor? Cât de bine folosesc platformele social media? Ce tipuri de conținut funcționează pentru ei? Ce cuvinte cheie? Ce tipuri de linkuri? Ce spun competitorii despre ei? Ce resurse au la dispoziție? Ce share of voice?
  2. Obiectivele – Unde vrem să ajungem? Ce modalități de setare a obiectivelor de marketing digital ne ajută să susținem obiectivele de business (profitabilitate, venituri, retenție, marketing standing) și cum le putem măsura?
  3. Strategia – Cum ajungem acolo?  Este cea mai importantă parte a unui plan de business sau de marketing și care adesea lipsește, fără să dea direcție pentru tacticile și acțiunile potrivite. PR Smith a creat un mnemonic și un instrument util pentru clarificarea strategiei digitale, TOPPP SEED, care pleacă de la targetare, obiective, poziționare, procese, parteneriate, succesiune, experiență și implicare, până la date, referindu-se aici la modul în care datele integrate pot aduce valoare și atrage noi clienți.
  4. Tacticile – Cum detaliem strategia? Mixul de marketing și comunicare, tehnici și alte instrumente tactice. Cartea și cursurile includ și ceea ce Paul numește „The Tactical Matrix”, un instrument care să distileze cele mai potrivite abordări, în funcție de resurse, obiective și criterii cum ar fi volumul audienței, viteza, volumul și complexitatea mesajului, costuri, credibilitate, modalități de personalizare și gradul de control.
  5. Acțiunile – Cum implementăm strategia? Acoperă zona crucială de marketing intern, din nou adesea slab sau deloc reprezentată în planurile de marketing și fără de care nici un plan, oricât de bine gândit, nu are șanse să fie implementat. Sunt incluse detaliile legate de comunicarea internă, managementul stakeholder-ilor, motivare, implicare, sisteme, procese, proceduri, modalități de optimizare.
  6. Controlul Cum măsurăm succesul? Este secțiunea care specifică ce se măsoară, când și cum și care evaluează eficacitatea planului în a îndeplini obiectivele propuse.

De la abordări strategice la exemple de implementare tactici- marketing prin conținut, media deținută și media câștigată la inteligență artificială sau realitate augmentată, materialul pune la un loc, bine sistematizată, o mare varietate de exemple și o bibliografie bogată, de cea mai înaltă clasă, de la  Chris Christensen la Michael Porter sau Dave Chaffey, cu care și colaborează ca autor.

Într-o lume complexă, PR Smith aduce în cursurile sale puterea sintezei, cu instrumente și exemple care pot cristaliza cele mai bune decizii de marketing.

Descărcați materialul AICI.

Knowledge sharing is caring.