Cum ajungi sa specialist in Social Media intr-o companie de renume cum e Samsung? Despre evolutie si performanta in Social Media, despre  avantajele si problemele cu care vine la pachet un job de invidiat dar mai ales despre retetele si secretele care-l fac sa lucreze cu rezultate dar si cu entuziasm, intr-un interviu cu Radu Acsinia ,  Social Media Specialist la Samsung Electronics Romania.

Ai aplicat o strategie pentru a gasi acest job?

Strategia este cheia succesului si cred ca este indispensabila pentru a-ti gasit un job relevant si care sa te implineasca atat profesional cat si personal.  Mai pe scurt, da, am aplicat o strategie. Am cautat cum era normal pe site-urile de job-uri, eJobs (ca si coincidenta, aici am gasit anuntatul pentru jobul actual), BestJobs, dar am mers mai departe si am cautat si pe joburi de nisa specializate pe joburi care m-ar interesa, de ex. Job in Marketing, sau Adjob din cadrul IqAds. O alta tactica folosita ar fi marirea retelei de contacte pe LinkedIn, aderarea la grupuri relevante pentru profesionistii din domeniu atat pe LinkedIn cat si pe Facebook.

In plus fata de asta si pentru a fi sigur ca sunt la curent cu joburile din domeniu  (pentru ca de multe ori este important si cat de repede aplici), am realizat o lista de interese pe Facebook unde am adaugat paginile tuturor agentiilor unde as fi fost interesat sa lucrez, astfel fiind sigur ca nu ratez niciun astfel de anunt.

Care sunt responsabilitatile si atributiile pe care le ai ca Social Media Specialist?

In cadrul Samsung Electronics Romania sunt responsabil cu politica si strategia de content si engagement pentru prezenta in Social Media atat in Romania cat si in Bulgaria.  Suntem prezenti pe Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest, Instagram, totul intr-o mare comunitate careia ii acordam mereu atentia cuvenita.

Ce activitați extracurriculare sau cursuri te-au ajutat în actuala cariera?

Pot spune ca am facut mai de toate si cred toate au avut un rol mai mic sau mai mare in cariera mea de pana acum. Am invatat foarte multe din conferintele la care am participat, un am putut sa acumulez informatii si experiente ale altor specialisti.  De asemenea un alt punct foarte important au fost competiile din timpul facultatii si al masterului, precum „Marketing School” , „PRoud to Say I know” „Start-up weekend” sau „Event Academy” care m-au invatat cum sa lucrez efient si rapid alaturi de oameni cu viziuni diferite sau cum sa tratez orice proiect ca pe o mica initiativa antreprenoriala. Nu in ultimul rand voluntariatul in ecologie, care mi-a deschis multe perspective si m-a invatat sa privesc lucrurile mai departe si intr-un mod sustenabil.

Care sunt avantajele si dezavantajele acestui job?

Este o intrebare un pic ciudata, dar voi raspunde din perspectia unui angajat in social media in agentie sau in companie.

Avantajul de a lucra intr-o companie este acela ca ai o mai mare reposabilitate in ceea ce priveste strategia si directia in care merge brandul in Social Media. Practic puterea de decizie este mai mare dar si responsabilitatile sunt mai mari si presiunea rezultatelor la fel. Marele avantaj este ca iti poti pune cu o mai mare usurinta viziunea in practica iar din acest punct de vedere este ceva extraordinar.

Dezavantajul, insa, este acela ca nu mai ai la fel de mult control asupra a ceea ce faci si cumva depinzi de creativitatea, viziunea, insipiratia sau know-how-ul altor persoane, precum agentia sau alti stakehoderi implicati. Este mai mult o chestiune de control dar daca esti deschis cu siguranta te poti adapta si poti avea aceleasi satisfactii daca nu chiar mai mari decat intr-o agentie.

Cum arata o zi obisnuita la locul de munca?

Asta este partea care imi place cel mai mult, pentru nu prea exista o zi obisnuita in acest domeniu. Da, sunt niste elemenete care se repeta si care se regasesc in fiecare zi, dar parca totusi de fiecare data este altceva. Statusurile intr-adevar  vin cu o cadenta clara, dar de fiecare data sunt altele, alte poze, alte texte, alte tactici folosite toate atat pentru a te mentine relevant ca si brand, dar in acelasi timp si pentru a te mentine fresh ca si om.

De ce trebuie sa tii cont pentru a fi un Social Media Specialist de succes?

Nu este un singur lucru dar pot numi trei care mie mi se par fundamentale:

  • Abilitati de comunicare, fie ea scrisa sau orala;
  • Cunoasterea profunda a „popular culture” astfel incat sa fii relevant pentru audienta;
  • Abilitatea de a te poate pune in locul celor cu care interactionezi.

De unde afli ultimele noutati din domeniul tau de activitate?

Resursele sunt incredibil de multe in acest domeniu, dar la fel de multe sunt pline de lecturi subtiri sau care spun aceleasi lucruri dar cu alte cuvinte. Eu de exemplu folosesc Twitter unde urmaresc persoane si site-uri care genereaza content de foarte buna calitate, precum PSFK, Mashable, Brian Solis sau Mari Smith, dar lista este mult, mult mai lunga.

Din experienta ta, care crezi ca sunt atuu-rile pe care ar trebui sa si le insuseasca un incepator in social media?

Cred ca ar trebui sa citeasca cat mai mult posibil, dar poate cel mai important ar fi sa fie curios si self-starter. Sa citeasca si sa experimenteze, sa isi faca o pagina de Facebook despre un subiect drag lui, un hobby, un domeniu. Apoi sa invete toate functionalitatile iar ulterior sa gandeasca de la 0 totul pentru ea.  De la strategie de content sau  la politica de postare sau la tipurile de aduri pe care le-ar folosi. Apoi sa se extinda si sa nu se limiteze la Facebook, sa incerce si sa experimenteze si pe alte platforme, precum Twitter, Pinterest, Instagram sau YouTube si sa o ia de la capat cu functionalitati, politici si strategii. Astfel la finalul acestei initiative va avea un portofoliu slide, numai bun pentru un inceput de cariera.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o astfel de cariera?

Cred ca ar trebui sa aiba o baza in comunicare sau marketing pentru a putea intelege exact nevoile de business ale companiei si astfel sa poata sa le traduca in actiuni concrete care pot duce la indeplinirea obiectivelor.

Alte aptitudini foarte importante sunt creativitatea si curajul. Traim intr-o lume in care nevoia de diferentiere este din ce in ce mai mare si creativitate nu mai este de mult un „nice to have” ci devine ceva obligatoriu si trebuie investit in dezvoltarea ei.

Care a fost cel mai dificil lucru pe care a trebuit sa il faci la job?

Cred ca aici este destul de simplu, sa unesc intreaga companie in jurul conceptului de Social Business. Pot spune ca este un proces continuu 🙂

Care a fost cel mai frumos lucru care ti s-a intamplat tocmai pentru ca lucrezi în social media?

Nu cred ca exista o fericire mai mare pentru un om de social media decat sa vada cum o idee, la care a luat parte, este primita cu foarte mare entuziasm de catre comunitate si raspandita mai departe. Din fericire am avut si am in continuare parte de astfel de momente.

Ce se face bine la noi când vine vorba de social media si ce nu-i pe drumul cel bun?

Social Media este un domeniu unde in Romania se intampla destul de multe lucruri frumoase si in pas cu vremea, probabil si datorita faptului ca accesul la „best practices” este foarte mare dar si deoarece oamenii care lucreaza in acest domeniu sunt foarte deschisi si curajosi fiind mult mai dispusi sa iasa din tipare, sa riste si de multe ori sa si castige.

Nu pot spune ca exista ceva anume care nu este pe drumul cel bun, poate este un drum mai lung sau mai ocolit dar in principiu cred ca inaintam in directia corecta.

User generated content este prima carare unde as spune ca facem nu ocol mai mare dar este de datoria noastra ca si specialisti sa gasim scurtaturi. Trebuie sa facem din ce in ce mai multe in aceasta directie si noi suntem hotarati sa incurajm oamenii sa se exprime si sa isi puna in valoare creativitatea in orice fac.

Un material realizat in exclusivitate pentru pentru eJobs de Georgiana Ene, Institutul de Marketing. 

 

 

 [pb_builder]

Knowledge sharing is caring.