Jobul tau are o titulatura tare atragatoare. Ce presupune munca ta? Cu ce ajuta companiile pentru care lucrati?
Titulatura mea este putin mai lunga, dar spune multe lucruri despre cine sunt si ce fac. Asadar, sunt visionary managing partner & head of strategy. Ceea ce, in traducere libera, inseamna ca sunt partener in agentia pastel, pe care am infiintat-o in 2006 alaturi de asociata mea, Dana Nae Popa. Amandoua lucram activ in agentie, de unde si atributul de managing. In plus, coordonez activitatile strategice ale companiei si ale clientilor nostri, aspect clarificat de pozitia de head of strategy.
Fiecare dintre colegii mei are un atribut personal, care exprima cine suntem ca si oameni. Eu cred ca principalul meu diferentiator este faptul ca am o viziune inovatoare asupra industriei de marcomm, ceea ce m-a ajutat sa dezvolt agentia de la zero la stadiul actual, sa imi cresc echipa si sa creez activ campanii de comunicare pentru clientii nostri.
Si, iata, munca mea presupune, pe de o parte, managementul agentiei si implementarea permanenta a conceptului de marketing experiential, pe care il aplicam zi de zi in agentie. Pe de alta parte, lucrez pentru clientii nostri ca si consultant strategic, caut insighturi si le transpun in solutii si experiente ce rezolva probleme de comunicare si, uneori, de vanzari.
Ce calitati personale trebuie sa-si cultive cineva care ar vrea sa intre in domeniu? E nevoie de studii de specialitate?
Zona de comunicare si de marketing este una extrem de ofertanta. Desi ma consider mai degraba o persoana autodidacta, cred ca studiile de calitate sunt foarte importante, iti ofera un plus important in momentul angajarii. Desigur, studiile fara capacitatea de a aplica lucrurile invatate nu reprezinta o valoare in sine. Insa, daca beneficiezi de studii de specialitate, te va ajuta sa patrunzi si, mai ales, sa te dezvolti in aceasta industrie.
Esti unul dintre cei care a reusit si ca antreprenor. Ce ii sfatuiesti pe cei care evalueaza alternativa angajat sau pe cont propriu? Cand stiu ca sunt pregatiti sa lucreze la propria firma?
Am infiintat pastel, alaturi de Dana, in 2006, cand eram studente in an terminal si stiam foarte putine despre business in sine. Lipsa de experienta se compenseaza cu munca, entuziasm si dorinta de a reusi. De asemenea, cred ca este foarte important sa ai o directie, un fir rosu, sa stii ce vrei sa obtii, de ce ai intrat in business. Obtinerea unui profit nu este niciodata un fir rosu pentru un antreprenor de cursa lunga.
Eu am stiut mereu ca vreau sa dezvolt experiente de brand, sa creez stari, emotii, momente memorabile.
Orice antreprenor ar trebui sa stie ca este mai comod sa lucrezi intr-o companie, caci, pe cont propriu, preiei foarte multe functii, responsabilitati, multe momente de teama de esec. Este mai greu decat pare si timpul liber destul de putin. De aceea, pornesti in antreprenoriat cu mare pasiune, energie si dorinta de a lasa ceva in urma ta.
De ce ai ales sa urmezi cursurile Chartered Institute of Marketing?
In 10 ani, de cand lucrez in marketing&comunicare, am invatat foarte multe lucruri, majoritatea din experienta directa. De aceea, am simtit nevoia sa organizez si, totodata, sa validez aceasta informatie. Prefer sa citesc si sa invat singura, insa CIM este o institutie de prestigiu, in care am toata increderea.
Materialul publicat pe Ejobs.
Comenteaza