Institutul de Marketing a lansat în acest an primul curs de marketing şi inteligenţă artificială din România, alături de partenerii de la Oxford College of Marketing pentru a sprijini companiile din România să folosească beneficiile acestor instrumente ca să-şi crească veniturille, să-şi reducă costurile şi să păstreze loialitatea clienţilor. Primii practicieni din România încep cursurile în 13 mai şi vor finaliza programul la sfârşitul lunii august.
Inteligenţa de marketing (AI) nu mai este o ficţiune, ci o tehnologie care câştigă tot mai multă popularitate nu doar în lume, unde toate compamiile o adoptă pentru a fi mai competititve, ci şi în România. Peste 70% dintre practicienii din comunitatea de la Institutul de Marketing au testat şi probat instrumente de inteligenţă artificială. Paleta soluţiilor este foarte largă şi acoperă ariile cele mai variate de la creare de texte, reclame, conţinut în social media şi suport în toate etapele procesului de marketing, de la audit, analiză şi planificare, până la monitorizare şi evaluare. Riscurile şi problemele practice şi etice în folosirea sa efectivă aduc încă provocări serioase, abordate şi incluse în programa de training, care încurajează evaluarea şi gândirea critică.
La nivel global, se estimează că veniturile din folosirea AI-ului la nivel modial vor depăși 107 miliarde de dolari, din care peste 1.25 miliarde o reprezintă doar piața chatbot-urilor. Încă din 2022 peste 90% dintre marketerii din 35 de țări foloseau AI-ul pentru a automatiza interacțiunile cu clienții. Mai mult de 80% dintre oamenii de marketing integrează deja o formă de AI în strategiile de marketing, dintre care 32% pentru targetare și personalizare a mesajelor sau a emailurilor. Peste 57% dintre oamenii de marketing chestionati în Statele Unite în același an declarau că folosesc chatbot-urile pentru programe de creare de cerere (demand creation) și de înțelegere a audienței, 55% pentru generare de noi leaduri și 53% pentru analiză de date, iar 50% pentru strategiile de marketing.
În același timp, peste 30% consideră că inteligența artificială generativă crează riscuri serioase pentru branduri, peste 78% că este important ca rezultatele obținute din AI să fie corecte, sigure și de încredere și doar 21% au dezvoltat politici de guvernanță legate de folosirea acestor instrumente în companie. Probeleme etice sunt serioase și încă în curs de clarificare. De asemenea, se estimează că aproximativ 30% din job-urile din marketing ar putea să dispară, odată cu creșterea folosirii acestor instrumente în organizații.
Trainingul și abordarea structurată a acestor oportunități sunt vitale, pentru orice organizație care vrea să-și păstreze avantajul competitiv. Cursul lansat de Institutul de Marketing asigură o bază solidă și structurată de cunoștințe din zona inteligenței artificiale și dezvoltă competențele necesare pentru a permite o abordare strategică a folosirii AI-ului în marketing.
Trainingul acoperă trei mari arii:
- Dezvoltă cunoștințe legate de aplicarea AI-ului în marketing, concepte cheie și beneficii;
- Evaluează echilibrat impactul AI-ului în context organizational mai larg și implicațiile etice;
- Susține participanții să devolte un plan eficace care să răspundă dezvoltării tehnologiilor AI, incluzând și indicatori de măsurare a performanței.
Progamul durează trei luni, cu o serie de şase cursuri săptămânale interactive online, într-o comunitate de practicieni, cu un trainer din Marea Britanie şi acces la o platfomă de resurse şi un examen, la finalul căruia pot obţine un Award recunoscut international de Chartered Institute of Marketing (CIM) şi un număr de credite care le pot aduce, în final, Diploma Profesională în Marketing Digital.
Lansarea oficială a avut loc într-un eveniment la care au participat experţi din România şi Marea Britanie, din companii precum Sephora, OSF Digital, Salesforce, Microsoft, Orange, Cris-tim şi Leo Burnett, reputatul trainer, autor şi consultant PR Smith, gazda unui podcast săptămânal legat de marketing, etică şi inovaţie.
Dorești să contribui și tu cu opinii, studii de caz și exemple din organizația în care lucrezi sau a unor companii pe care le admiri? Contactează-ne ca să vedem cum poți inspira comunitatea noastră.
Comenteaza