Ce facem când lucrurile nu merg cu am planificat? Tudor Grigore, Marketing Manager Multibrand la Estée Lauder România ne aminteşte de importanţa pregătirii unui plan B ca alternativă la cel iniţial dezvoltat, pentru că așa cum el însuși ne relateaza, chiar dacă nu-l vom aplica, e bine să îl avem la dispoziţie pentru eventualitatea în care „lucrurile nu evoluează în maniera în care ne-am propus”.  Tudor studiază în prezent  la Institutul de Marketing, partenerul local al Oxford College of Marketing Chartered Institute of Marketing (CIM) pentru Diploma Profesională în Marketing, cel mai robust program de pregătire pentru profesioniştii cu experienţă. A absolvit cu succes modulul Marketing & Digital Strategy, pregăteşte lucrarea de absolvire la Managing Brands, urmând să finalizeze programul cu modulul de inovaţie în marketing.

Cu ajutorul lui Tudor am păşit în industria cosmetică şi am descoperit cum funcţionează metoda Agile pe tărâmul  marketingului, dar şi cât de importantă este perseverenţa cu care îşi urmează obiectivele stabilite, inclusiv  când acestea vizează învăţarea.

Ce te-a determinat să te îndrepţi către marketing în industria cosmetică?

Recunosc că în urmă cu 15-20 de ani, pe când marketingul şi publicitatea erau deseori confundate, era greu de imaginat că voi putea activa în acest domeniu, din cauza faptului că erau puţine companii ce aveau bugete reale dedicate marketingului. Chiar dacă traseul meu academic a urmat această direcţie, find absolvent al Facultăţii de Management din cadrul ASE şi ulterior al unui master în Strategii de Marketing din cadrul aceleiaşi academii, nu am activat în acest domeniu de la bun început.

M-am îndreptat însă către ceea de consideram tangenţial şi conex cu marketingul, respectiv vânzările. La urma urmei „There is no sale without marketing, and no marketing without sales”.

În urmă cu 15 ani, încă din facultate, mi-am început activitatea profesională de pe o poziţie entry level de Reprezentant Vânzări, ajungând în trei ani, prin prisma rezultatelor să coordonez o echipă de consultanţi în cadrul unui dealer/partener Vodafone. În timp, am înţeles că activitatea în cadrul departamentului de Sales este una restrictivă ce îmi limita posbilitatea de a schimba lucruri, de a influenţa în mod real comportamente.

Acum cinci ani am început colaborarea cu Estée Lauder România, din poziţia de Product Marketing Manager, ajutând la lansarea şi consolidarea brandurilor Origins şi Darphin la nivel local. În prezent, din poziţia de Marketing Manager Multibrand,  coordonez activitatea de marketing pentru brandurile de skincare – Origins, Darphin şi Glamglow.

Se spune că marketingul este peste tot în jurul nostru, noi înşine fiind un produs şi totodată un rezultat al acestuia. Ȋn mod conştient sau nu, alegerile şi comportamentele noastre de achiziţie sunt influenţate de ceea ce marketerii doresc să promoveze. Fiecare dintre noi suntem într-o formă sau alta marketeri şi avem datoria de aduce o schimbare şi un plus de valoare societăţii în care trăim. Ţine de noi şi face parte din natura şi obligaţia noastră să realizăm lucruri de care să fim mândri. Şi în care alt domeniu am putea simţi că aducem acea schimbare – cel puţin ca şi mijloc de exprimare socială – acea încredere, acea stimă de sine, dacă nu în industria cosmetică?!

La Estée Lauder încântăm în fiecare zi milioane de oameni cu produse și experiențe transformatoare, inspirându-i să își exprime propria frumusețe, recunoscând diversitatea lumii în care trăim și celebrând tot ceea ce ne face unici.

Care sunt cele mai importante activităţi curente pentru un Marketing Manager?

Ne este cunoscut faptul că un Marketing Manager este (sau ar trebui sa fie) liantul dintre departamentul de vânzări şi marketing, obiectivul principal al acestuia fiind de a creşte businessul prin eforturi susţinute de marketing. Un Marketing Manager trebuie să înţeleagă pe deplin piaţa, în care activează şi să anticipeze (pe cât posibil) schimbările ce pot avea loc şi care pot influenţa afacerea, pentru a putea astfel şti ce strategie să implementeze şi ce campanii de marketing să conceapă pentru a creşte notoritatea brandului şi totodată cererea pentru produsele sau serviciile companiei. Şi nu în ultimul rând, un marketing manager trebuie sa fie un bun lider care să fie capabil să inspire şi să motiveze întreaga echipă sau tot departamentul.

Există două mari obiective, ce vizează toate activităţile de marketing, pe care le întreprind împreună cu colegii mei, şi anume un prim obiectiv este acela de a poziţiona brandul Origins ca lider în sustenabilitate pe piaţa produselor naturale de îngrijire a pielii (natural skincare market) şi al doilea obiectiv este poziţionarea brandului Darphin ca lider pe piaţa dermatocosmetică în canalul farma.

Activităţile curente şi recurente de care mă ocup vizează diverse lansări de produse, identificarea, proiectarea şi dezvoltarea planurilor şi a campaniilor de marketing şi participarea la diverse evenimente de promovare a brandurilor. De asemenea, cercetarea de piaţă în vederea identificării de noi oportunităţi şi canale de distribuţie ocupă un rol important.

Per ansamblu, este o activitate provocatoare şi solicitantă deopotrivă, mai ales atunci când lucrăm cu bugete şi termene limită, însă vine şi cu multe satisfacţii.

Citiți interviul integral pe marketingfocus.ro.

Knowledge sharing is caring.