Interviu realizat de Dana Sterghiuli si difuzat la Radio Constanta cu ocazia lansarii parteneriatului cu Universitatea Bucuresti, Masteratul de Consultanta si Expertiza in Publicitate.
Oana Sav: E pentru prima data cand doua institutii de un asemenea prestigiu se reunesc pentru un parteneriat care le da studentilor din Romania, deci si celor din Constanta, posibilitatea sa obtina doua specializari, doua certificari, in domeniul publicitatii si al marketingului. Despre ce e vorba mai concret: la Universitatea Bucuresti functioneaza de multa vreme, acreditat, un masterat in Consultanta si Expertiza Publicitara, iar absolventii acestui masterat au acum posibilitatea, prin intermediul acestui parteneriat cu Oxford College of Marketing, sa obtina o calificare si in marketing digital, adica inca o specializare intr-un domeniu complementar cu ce invata ei, publicitatea care este oricum o zona la care viseaza si aspira multi. Pe langa asta noi le aducem si marketingul in completare, care sa le dea o perspectiva mai ampla si cumva complementara cu ceea ce ei invata deja, in plus o specializare profesionala in marketing, in marketing digital. Ce inseamna asta? Este cea mai noua zona a marketingului care integreaza tot ceea ce dumneavoastra vedeti acum in jur: internet, online, media digitala, social media, Facebook si tot ce ne inconjoara acum, toata explozia asta mediatica.
Dana Sterghiuli: Practic e o specializare care se sincronizeaza vremurilor pe care le traim pentru ca iata…apar si specializari noi, pentru ca si ceea ce experimentam este nou de la o zi la alta.
Oana Sav : Exact asta a fost si propunerea celor de la Universitatea Bucuresti, care au dorit sa ofere studentilor instrumente cu care sa faca fata provocarilor din lumea de astazi. Tocmai de aceea si parteneriatul cu Oxford College of Marketing pentru expertiza la cel mai inalt nivel, in niste domenii care sunt foarte noi si pentru care nu exista inca expertiza in Romania si specialisti. Tocmai de-asta credem ca este o sansa in plus pentru studenti sa aiba acces la locuri de munca mai bune, mai bine platite, pentru ca exista o criza si de profesionisti, de specialisti, de experti in zonele acestea.
Dana Sterghiuli: Acolo unde se intalneste o nevoie apare si oportunitatea, de aceea e bine ca tinerii sa aiba aceasta informatie si vreau sa le vorbiti lor despre conditiile de inscriere pentru astfel de specializari.
Oana Sav: Inscrierea pentru aceasta dubla certificare, pe care noi am lansat-o acum in premiera, se face printr-un examen pe care ei il pot da la Universitatea Bucuresti, la Materatul de Consultanta si Expertiza publicitara. Acest parteneriat este momentan doar in folosul celor care studiaza deja acolo, sunt doua generatii de masteranzi, insa toti studentii interesati care ne aud acum pot sa se inscrie incepand cu septembrie 2012, indiferent de facultate. Ei trebuie sa fie absolventi cu licenta, de studii superioare, sunt aceleasi conditii de inscriere la orice masterat. Este un examen al carui continut il pot afla pe site-ul Universitatii Bucuresti, se inscriu la acest masterat, iar daca sunt admisi, vestea buna este ca exista si locuri subventionate de stat, sunt 30 de locuri subventionate de stat. Ei pot automat sa studieze si cu noi, la Oxford College of Marketing. Bineinteles o conditie importanta este ca ei sa sustina si examenele noastre. Deci noi le oferim tot suportul: vor studia cu noi, vor avea acces la toata informatia pentru ca ei sa obtina aceasta calificare, vor trebui sa dea si aceste examene impreuna cu noi; sunt niste examene pe care le sustin studentii din intreaga lume, astfel si studentii nostri au recunoastere internationala si se pot mandri ca sunt cot la cot cu toti ceilalti studenti din toata lumea. Va fi o recunoastere a performantei lor profesionale pentru ca este vorba de o certificare recunoscuta international. Marea recunoastere vine din faptul ca noi avem in spate cea mai puternica asociatie a oamenilor de marketing din lume, care poate pentru radio suna cumva pretentios, Chartered Institute of Marketing, CIMspunem noi mai scurt, dar aceasta asociatie este una dintre cele mai mari si mai de succes asociatii ale oamenilor de marketing din lume; a facut 100 de ani de existenta in acest an. Aceasta asociatie pe care noi o avem in spate, care evalueaza si care gireaza aceste acreditari, da garantia si angajatorilor ca studentii pe care ii pregatim noi au un anumit nivel de competenta. Aceasta este diferenta fata de alte cursuri sau alte calificari existente la ora actuala.
Dana Sterghiuli: Dincolo de acest parteneriat, pe care asa cum ni l-ati descris intelegem si noi ca este minunat, pentru ca sunt institutii de renume, certificarea in sine spune ceva, dar dincolo de toate acestea d-na Oana Sav, ce viziune ati transmite tinerilor si de ce ati recomanda aceasta specializare in marketingul digital acum?
Oana Sav: As recomanda-o, in primul rand, ca un demers de profesionalizare. Daca studentii din Romania si Romania ca tara au vreo sansa in aceasta competitie globala, aceasta este profesionalizarea; inteligenta si profesionalizarea, specializarea la locul de munca. Noi avem nevoie in Romania la ora actuala de meseriasi, de meserii, iar si publicitarii, marketerii, oamenii de marketing trebuie sa fie oameni de meserie, profesionisti. Acesta este principalul argument. Se mai invata marketing, publicitate, toata lumea are impresia ca se pricepe la asta, dar le recomand si invit pe toti cei care vor sa faca o specializare serioasa, sa invete serios, asta ar fi primul argument: profesionalizarea. Trebuie sa fim profesionisti, meseriasi in domeniul nostru si pentru asta avem nevoie de o diploma de specialitate intr-un anumit domeniu, nu doar una generala. In al doilea rand, este absolut esentiala pentru ca lumea in jurul nostru se schimba, sunt provocari nenumarate si tot ce s-a intamplat in internet, media digitala ne schimba viata, ofera noi oportunitati asa cum spuneati dumneavoastra mai devreme si e momentul sa profite de ele. Romania se afla in momentul de fata pe locul patru in lume ca viteza de conectare la internet. Acesta este un domeniu in care suntem fruntasi, ne place sa ne plangem, sa spunem ca lucrurile nu merg. Exista atat de multe lucruri care merg bine, aici noi avem un avantaj fata de alte natii si e normal ca avem si nevoie de specialisti. De-asta ii invit pe studenti, sa profite si sa fie unii dintre primii specialisti in marketing digital din lume. In plus, un al treilea argument ar fi si sansa sa fie profesionisti oriunde in lume. Vedem ca exista atata mobilitate profesionala acum, romani care muncesc in toata lumea. Si acesta este un argument, exista o calificare recunoscuta peste tot in lume cu care ei pot sa se duca din Anglia pana in Franta, din America pana in Noua Zeelanda. Noi facem lucrurile astea in Romania tocmai ca sa le dam o mana de ajutor aici si daca ei, cu siguranta au acces la internet, noi am mai facut un lucru foarte important si am facut un mare efort ca sa dezvoltam asta, am lansat in cadrul acestui parteneriat si o interfata: www.institutuldemarketing.ro. Este un site www.institutuldemarketing.ro pe care ei il pot accesa si in care, in momentul de fata, exista foarte multe informatii si resurse despre ce inseamna aceste calificari internationale. Noi l-am creat tocmai ca sa fie un suport pentru studentii din Romania si o cale directa de acces la aceste lucruri. Am vrut sa le scurtam calea pentru ca de multe ori accesul spre aceasta informatie e mai anevoios.[pb_builder]
Comenteaza