Noul vocabular al marketingului ii obliga pe marketeri sa foloseasca in deplina cunostiinta de cauza si distinct cel putin cinci termeni pentru media: media platita, media detinuta, media castigata, media vanduta si cea deturnata.  Ca sa fim foarte exacti  si sa ne ducem la sursa engleza via  Mc Kinsey (  “Dincolo de media platita: Noul vocabular al marketingului” ) este vorba de traditionalele “ Paid, owned, earned” dar si mediile “sold” si a celei  “hijacked”.

Ce inseamna asta? Pe scurt,  planificarea comunicarii de marketing trebuie sa aiba in vedere  toate cele cinci potentiale tipuri de media. Adica marketerii trebuie sa recunoasca potentialul  dar si eventualele   probleme care pot aparea dincolo de media traditional platita.

Media platita insa nu e, bineinteles,  e pe moarte ci dimpotriva , ofera noi oportunitati de comunicare: reclame mult mai bine tintite pe mediile traditionale sau  website-urilor lor , televiziunea on demand. Media “castigata” este generata atunci cand calitatea sau unicitatea produselor unei companii genereaza fani sau ii face sa promoveze spontan compania in alte medii: forward, comentarii, rating-uri, social media.

Media deturnata, “hijacked” este  constituita de comentariile negative care scapa de sub controlul emitatorului si la care trebuie inclus un plan de reacție și comunicare. Marketerii pot comunica direct sau dezvolta oferte special pentru aceste segmente.

Felul in care consumatorii utilizeaza si consuma mesajele de marketing va forta marketerii nu doar sa-si  schimbe optica sau sa-si regandeasca bugetele.  In curand , cea mai mare  provocare este regandirea proceselor si a intregii  arhitecturii de business ca urmare a revolutiei noilor tehnologii.

Mai multe, la cursurile noastre de marketing digital si pe 18 septembrie la Digital Gateway.[pb_builder]