Stefan Ciltia este membru al Asociatiei Institutul de Marketing, este colaborator la portalul de informatii si resurse de marketing Marketing Focus si a inceput in martie 2015 cursurile pentru programul de certificare internationala Diploma in Professional Marketing al Chartered Institute of Marketing cu Oxford College of Marketing si Institutul de Marketing

Ai fost implicat in programul „Mystery Shopper”. Ce rol avea acest program in strategia de marketing?

Evaluarile clientilor misteriosi nu reprezinta altceva decat dorinta firmei de aliniere a promisiunii cu experienta de cumparare, iar „mystery shopper” poate oferi informatii precise despre zonele in care trebuie sa actionezi: de la atitudinea personalului, pana la curatenia din magazin.

Ce presupune pozitia de Customer Loyalty Analyst intr-o companie de retail? 

Cu siguranta mult mai mult decat data mining si interpretare. Din punctul meu de vedere, cel mai important pentru un astfel de rol e sa livreze constant argumente si sa genereze actiuni total diferite de tipul „lipeste cateva timbre” pe un cupon sau „colectioneaza cartonase” cu personaje din desenele animate. In acelasi timp e si o provocare: resursele de care dispui in a recunoaste valoarea totala a unui client sunt limitate de marjele tot mai mici din aceasta industrie.

Ai lucrat peste trei ani ca Retention Project Manager. Ce responsabilitati ai avut si ce rezultate?

Am fost recrutat in departamentul marketing de Andreea Ionescu, un manager cu studii de specialitate in Statele Unite si cu o experienta vasta in telecom. Ma consider norocos ca am avut posibilitatea sa lucrez si sa invat de la ea. Ganditi-va ca, in aproximativ trei luni, am reusit sa schimbam fundamental modul de lucru: de la „vindem de toate pentru toti” la „propunem solutii relevante pentru fiecare segment de clienti”. Tot atunci am inceput sa colectam feedback si sa realizam primele actiuni specifice fiecarei etape din ciclul de viata al unui client. Saltul a fost urias, iar rezultatele au fost peste asteptari.

Interviul este preluat de pe www.marketingfocus.ro.

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Institutul de Marketing.[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.