Ce oportunitati de cariera mai pot avea cei care lucreaza in marketing si comunicare intr-o perioada de recesiune prelungita? Ofertele de angajare sunt tot mai putine si nu intodeauna foarte atragatoare. Experienta de la Institutul de Marketing imi arata insa ca marketingul digital si media sociala au oferit ocazii numeroase de afirmare tineriilor ambitiosi. Mai mult, acestea raman in continuare motoare active si chiar de crestere si pe o piata tot mai restransa a locurilor de munca. Explicatia este simpla: ponderea si impactul acestor canale a crescut vertiginos. Nu acelasi lucru se poate spune in legatura cu specialistii, cursurile sau competentele in domeniu. La aceasta se mai adauga si viteza naucitoare cu care acest mediu isi schimba sau diversifica structura, canalele, functionalitatile.

Un studiu facut Chartered Institute of Marketing(CIM) pe un grup de 1500 de firme din intreaga lume, arata ca lipsa pregatirii de marketing in domeniul social media este o bariera importanta in obtinerea de plus valoare prin utilizarea noilor medii de comunicare. Studiul, o actiune permanenta, de monitorizare a comportamentului companiilor fata de platformele de social media, a pus in evidenta faptul ca acestea sunt inca intr-o faza incipienta de organizare in utilizarea efectiva a platformelor Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin etc. In plus, doar un sfert dintre firmele chestionate aveau planuri de pregatire organizatorica si de resurse umane in viitorul apropiat, pentru a acoperi aceasta lipsa de competenta.

Articolul integral il gasiti pe EJOBS.[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.