Alexandra Laes lucreaza ca Jr. Key Account Manager la Nestlé. Alexandra si-a construit pas cu pas o cariera in marketing, fiind atenta la fiecare pas in evolutia ei si cu dorinta de a se perfectiona constant. Din acest motiv, a ales domenii si provocari, adrenalina si companii care sa functioneze ca veritabile „scoli de marketing”. La aceasta dezvoltare profesionala continua a adaugat si o certificare profesionala recunoscuta international. Astfel, este inscrisa la Institutul de Marketing si Oxford College of Marketing in programul de certificare Diploma in Professional Marketing de la Chartered Institute of Marketing. Care este relatia ta cu marketingul? Iubire? Tradare? Ai plecat din vanzari/customer care catre marketing si iar in vanzari? Cand ti-ai propus sa te intorci in marketing? Asa este, oricine ar studia la rece traiectoria mea profesionala ar putea trai sub impresia ca marketingul a fost doar o decizie de moment si ca imi doresc sa lucrez in vanzari. Nimic mai gresit, relatia mea cu marketingul este una de iubire matura, in care el ma intelege ca trebuie sa ne separam pe moment pentru a ma reintoarce mai pregatita sa facem lucruri minunate. Primul meu job a fost in Customer Service, de la care am plecat convinsa ca eu nu sunt capabila sa fac vanzari. Apoi am inceput sa cochetez cu marketingul si am simtit ca mi-am gasit locul, insa nu pentru mult timp. Cred ca toti colegii care lucreaza in domeniu pot confirma ca echipa de vanzari ii acuza de faptul ca viziunea lor nu are aplicabilitate in discutiile cu clientii si ca ei nu inteleg ceea ce acestia isi doresc. Prin urmare, am decis sa ies din zona de confort si sa experimentez personal acest domeniu, ce argumente pro si contra se aduc in cadrul unei negocieri B2B si cat de importante sunt strategiile si mesajele de marketing pentru clienti. Ceea ce pot sa iti spun, dupa un an in pozitia de Key Account Manager, e ca background-ul in marketing m-a ajutat de multe ori sa „seal the deal”, sa ajut colegii in dezvoltarea strategiei si a materialelor astfel incat sa corespunda nevoilor clientilor si consumatorului final si, putin cate putin, sa promovez faptul ca pentru a te diferentia este necesar marketingul senzorial, cunoscut drept „shopping experience”. Te-ai adaptat rapid la industrii foarte diferite. Ai plecat din pharma in FMCG. Care sunt asemanarile si care sunt diferentele? Te ajuta sa vii ca om de marketing dintr-o industrie diferita? Ai o perspectiva noua sau, dimpotriva, ar fi mai bine sa ramai fidel unui domeniu? Alegerea FMCG nu a fost intamplatoare; mi-am dorit sa invat cat mai mult intr-un timp cat mai scurt si am ales cea mai buna „scoala” pentru a-mi atinge scopul. Categoric, prima diferenta este ritmul alert cu care se desfasoara lucrurile in FMCG, care mentine adrenalina la maxim. Domeniul pharma iti lasa foarte putin spatiu pentru creativitate, fiind foarte reglementat, cu majoritatea materialelor si strategiilor venite de la centru. In FMCG poti experimenta mai mult, avand posibilitatea de a adapta strategia la piata locala, de a dezvolta campanii de la 0, de a te juca cu vizualuri si social media content. Nu cred ca exista un raspuns corect legat de intrebarea daca e bine sa ramai fidel unui domeniu. Depinde de la individ la individ. Eu mi-am dorit sa experimentez cat mai mult in primii ani, sa acumulez informatii si experiente diverse, tot timpul avansand. Insa, personal consider ca in momentul in care ai descoperit ce iti place sa faci, trebuie sa ii dedici timp de aprofundare pentru a  putea ajunge sa te numesti un expert in domeniu. Cum te-ai decis sa te dezvolti ca profesionist cu o certificare CIM? Odata cu decizia de a trece in vanzari, am fost constienta ca este necesar sa acumulez informatii si in marketing, pentru a nu ma desprinde definitiv de acest domeniu. Pasul urmator a fost sa studiez piata, bineinteles, si am facut alegerea care am considerat ca imi indeplinea nevoile in acel moment: program de studiu flexibil, suport atunci cand am nevoie, cursuri cu oameni cu experienta in domeniu si materiale care imi imbogatesc cunostintele si care au aplicabilitate. Cum ti se par cursurile?  E simplu: ai ocazia de a interactiona cu oameni care lucreaza in domeniu, cursurile sunt structurate in asa fel incat teoria sa fie sustinuta de exemple practice, la fiecare curs sunt invitati experti din domeniu – exact ce se recomanda pentru o baza solida peste care sa tot construiesti o cariera. Ce poti sa ne spui despre cursul de strategie digitala? Cum te ajuta in ce faci acum? Din pacate, posibilitatea de a experimenta foarte mult pe partea de digital nu imi este la indemana pentru categoria pe care lucrez. Piata de alimente de bebelusi este strict reglementata in ceea ce priveste comunicarea catre consumatori, Romania fiind considerata o tara cu risc crescut conform criteriilor FTSE4Good de comercializare a substitutelor laptelui matern. Am ales sa studiez acest modul pentru ca domeniul digital este o provocare, este in continua dezvoltare, clientii care il acceseaza sunt bine informati, nu vor putea fi pacaliti cu un produs/ serviciu/ campanie cat de cat ok, oferindu-ti doar cateva secunde sa il „seduci”.

Knowledge sharing is caring.