Cum faci performanță ca lider de marketing? Cu ce ingrediente, competențe și cu ce atitudine se formează o carieră solidă ? Dedicăm o ediție a podcastului Marketing Talks leadership-ului de marketing, alături de un profesionist care a lansat și consolidat pe pieţe locale şi regionale branduri într-una din cele mai competitive industrii: FMCG- bunuri de larg consum- Eduard Gongonie. A lucrat pentru companii “şcoală” în marketing, cum ar fi Nestlé pentru brandul iconic de napolitane Joe în perioada repoziţionării la „Uşor irezistibil” și Unilever pentru branduri ca Rexona, Denim sau Axe și a activat atât pe pieţe externe cât și locale Bulgaria, Serbia, Macedonia, Albania, Kosovo, Munenegru și Moldova. La vremea respectivă, Joe era singura marcă locală din portofoliul Nestlé Romania si cel de-al treilea contribuitor la cifra de afaceri a companiei.
Eduard a trecut de peste șapte ani în zona dificilă şi foarte reglementată a serviciilor financiare în care este responsabil de performanța brandului Provident. Alături de echipa pe care o conduce este responsabil de întreaga experienţă a clienţilor: achiziţie, retenţie, ecosistem digital. Rolul său actual este sumarizat pe LinkedIn într-o scurtă şi cuprinzătoare descriere în limba engleză: „Nurturing Brands, Teams and Talents”, care sintetizează rolul său de director de marketing care constă în stimularea şi dezvoltarea de branduri, de echipe și de talente.
Repere din discuţie:
00:00 – 04:50 Teme de discuție. Ce arii de marketing coordonează ca director Eduard Gongonie?
04:50 – 10:14 Primii ani de carieră de marketing. Numitorul comun pentru startul în carieră. De la merchandiser în field la manager de brand și de marketing. Cum colaborezi cu celelalte departamente? Importanța colaborării între marketing și vânzări
10:18 – 14:00 În universul unor branduri iconice. Care sunt lecțiile de management de brand cele mai importante în experiența cu companii care au gost școli de marketing precum Nestlé, Unilever?
14:04 – 16:44 Cum crești și urci în ierarhia marketingului? Ce atuuri trebuie să ai și ce compențe trebuie să-ți dezvolți?
16:47 – 30:40 Matematica marketingului. Cum câștigi credibilitate în fața board-ului pentru a a obține investiții în brand și marketing ? Partea invizibilă a bucătăriei de marketing. Ce calcule facem pentru a putea reinvesti în marketing și să creăm valoare pentru clienți și acționari?
30:40 – 48:07 Lecții de la un manager experimentat. Proces, metodă, structură, alegeri, colaborare între departamente, companie în zonele vitale finanțe, achiziții. Provocări și cum le depășim. Marketing intern . De ce marketingul nu trebuie să facă ce spun vânzările? Ce facem când clienții nu spun sau nu știu de ce au nevoie? De la marketing în FMCG la marketing în servicii financiare. Noile priorități: de la achiziție la retenție. Surse de date pentru decizii informate
00:48:08 – 50:22 Concluzii.
Urmăriți interviul pe canalul nostru de Youtube sau citiți mai multe pe portalul Marketing Focus.
Cereți detalii despre programul certificat avansat Marketing Leadership.
Comenteaza