Cum evoluezi în domeniul marketingului și cum te ajută programul avansat de leadership să performezi ca manager de marketing? Cum te organizezi ca să conduci  și să coordonezi  proiecte în 24 de ţări? Inspirație de la Simona Mincu, Global B2B Marketing Manager la Intrum, care ne-a povestit despre cum şi-a găsit motivaţia interioară necesară pentru a urma Programul de Leadership în Marketing, cursul CIM (Chartered Institute of Marketing) acreditat internaţional, disponibil la Institutul de Marketing, care îşi propune să pregătească profesioniştii de marketing seniori pentru a deveni lideri ai schimbării în organizaţiile din care fac parte, într-un interviu realizat de Diana Rada Puiu .

Cum ai reuşit să faci trecerea de la marketingul pentru companii din domeniul retail la mass media şi la servicii financiare?

În momentul când faci marketing pentru „client”, pe lângă best practices, benchmarks, strategie, obiective şi KPIs, este foarte important să simţi brandul şi, mai mult decât atât, să simţi consumatorii acestuia. Astfel, consider că sunt relevante următoarele:

  1. Insight-ul şi intuiţia reprezintă o parte importantă a creaţiei în marketing. De obicei, sunt native, dar în timp, pentru un efect maxim, trebuie exersate. Iar pentru a fi practicate, iar aici mă refer la partea în care e necesar „să vinzi” intern ideile, acestea trebuie să aibă la bază argumente şi justificări solide. Nu poţi merge la CEO şi să-i spui că pariezi tu, personal, pe faptul că acel insight va fi câştigător pentru audienţa companiei.
  2. Training şi dezvoltare. Aici intervine diferenţa dintre middle şi senior, între valoarea studiilor universitare şi a programelor post-graduate, precum Marketing Leadership. Realizez abia acum, după ce am parcurs 3 module alături de tutori cu experienţă din programul OXCOM, valoarea pe care modelele de analiză o aduc pentru argumentarea unei tactici sau a unei noi strategii.

Data & Analytics. În plus, avem la dispoziţie o multitudine de date care argumentează la rândul lor eventualele ipoteze bazate pe intuiţie. Majoritatea brandurilor, pentru care am lucrat, aveau partea de analiză de date foarte bine pusă la punct, iar dacă nu era aşa am implement-o în scurt timp pentru a putea identifica şi argumenta toate deciziile propuse. Componentele oricărei strategii sunt segmentarea, targetarea şi poziţionarea. Cum să targetezi şi să te poziţionezi dacă nu cunoşti datele specifice segmentelor tale, fie ele din B2B sau B2C?

Cum îţi organizezi ziua ca Marketing Manager?

Lucrez în marcomm de aproape 10 ani şi mă gândesc cu simpatie la primele interviuri cu HR-ul sau cu directorul de marketing, iar când eram întrebată despre trei calităţi, enumeram printre ele şi organizarea. Poate că, în timp, organizarea se sedimentează în stilul de lucru, însă cu siguranţă acum poate că aş menţiona stabilirea de priorități în acţiunile de marketing, în funcţie de rezultate sau în funcţie de matricea Eisenhower “Urgent-Important”. Una dintre cărţile care au contribuit la dezvoltarea mea şi pe care oricine ar trebui să o citească, indiferent de zona în care activează, este „The 7 habbits of higly effective people”- Steven Covey.

Prin urmare, în funcţie de perioadă şi de proiectele în derulare, mă organizez în consecinţă. Totuşi, cele trei principii pe care le aplic constant sunt:

  • Dimineaţa încep cu task-urile pe care trebuie să le deleg, astfel încât colegii mei să aibă cât mai mult timp la dispoziţie pentru rezolvarea lor. Este posibil ca unele deadline-uri să fie EOD sau EOBD, aşa că este important ca ei să aibă la dispoziţie cât mai mult timp.
  • Metoda Agile – uneori, este mult mai uşor să ai o conversaţie pe Teams în loc să deschizi un thread de e-mailuri care se poate lungi mai mult decât este cazul. Lucrând cu 24 de ţări, încerc să fac un mix între metodele de comunicare astfel încât să păstrez e-mailul ca şi canal formal de comunicare sau unde sumarizez discuţiile purtate pe Teams. Iar în cazurile în care poate exista o barieră de limbaj sau de comunicare, cel mai simplu este să organizez un scurt call pentru a mă asigura că informaţia a fost transmisă eficient.
  • Focus-time – din ce în ce mai greu de alocat, însă, încerc să nu mai am aşteptări nerealiste de a-mi seta acest timp într-o zi cu 4-5 call-uri. Aşa încerc, mai degrabă, să comprim cât mai multe discuţii într-o zi şi să-mi păstrez altă zi pentru prezentări, strategii, research-uri. Pentru că oricât de mult am încerca, trebuie să recunoaştem că nu putem fi productivi 8-9 ore întregi pe zi şi cu cât suntem mai multi-tasking, cu atât uneori putem fi mai ineficienţi.

Şi, din nou, cred că organizarea zilei şi a timpului ţine de proiectele în lucru – uneori poţi avea zile intense de 12 ore, pentru că volumul de proiecte este foarte mare – de exemplu la început de an când se stabileşte strategia, bugetele care ulterior trebuie comunicate şi implementate, iar apoi, perioada septembrie-decembrie când planul de marketing este ajustat conform rezultatelor din primul semestru. Deci, oricât de organizaţi ne-am dori să fim, într-o lume în care totul devine din ce în ce mai rapid, trebuie să învăţăm să fim flexibili şi să ajustăm planurile „on the go”, astfel încât să corespundă obiectivelor setate.

Ce instrumente te ajută în activitatea zilnică?

Pe lângă tool-urile din suita Google: Analytics, Adwords, Trends etc, cel mai mult mă ajută energia echipei şi discuţiile pe care le avem. Cred cu tărie că atunci când vorbim şi împărtăşim idei, se creează un spaţiu inspiraţional de care trebuie să profităm fiind prezenţi şi 100% implicaţi. Având în vedere că fac parte din echipa internaţională şi că lucrez 90% remote, Teams este spaţiul care facilitează cel mai bine mediul de call-uri şi meeting-uri, deci cred că merită menţionat. 😊

Citiți interviul complet pe Marketing Focus.

 

Knowledge sharing is caring.