Cupa Mondiala din Brazilia ramane un eveniment si o sursa de inspiratie si pentru marketeri, nu doar pentru impatimitii balonului rotund. Batalia dintre gigantii Adidas si Nike pe terenul fotbalului devine si mai interesanta odata cu editia din 2014 , mai ales cand o documenteaza cu talent Bloomberg.
Nike este cea mai mare companie de echipament sportiv din lume, cu venituri de 26 miliarde de dolari si 17% cota de piata in timp ce Adidas se claseaza pe locul al doilea, cu 20 de miliarde venituri si 12% cota de piata. In aria fotbalului insa, ierarhia pare ca se schimba. Nike a declarat venituri de 1.9 miliarde din fotbal iar cele ale Adidas sunt estimate la 2.4 miliarde. Diferenta ar putea fi deja o problema pemtru Adidas, in conditiile in care Nike a intrat in arena doar in 1994, in timp ce Adidas are o istorie de 66 de ani in aceasta zona iar de 40 de ani sponsorizeaza Cupa Mondiala de Fotbal.
Nu doar pentru marketing legat de branduri globale, sponsorizari si marketing in lumea sportului ci inspiratie legata de perfomanta, competitie si inovatie, va recomandam calduros sa urmariti filmul facut de Bloomberg pe aceasta tema. Vom publica mai multe la sfarsitul lunii in revista Marketing Focus.[pb_builder]
Comenteaza