Cum creezi valoare în industria frumuseții? Care este specificul comunicării de marketing într-un business de cosmetice profesionale? Cum aduce valoare un program de certificare în marketing digital? Aflaţi mai multe de la Cristina Ricu, Marketing & Education Manager Orbico Salon Professional parte a Interbrands Orbico Group. Anterior Cristina a fost Marketing Manager pentru brandul „Wella”. De asemenea este certificată de Chartered Institute of Marketing (CIM) unde a absolvit Diploma Profesională în Marketing Digital.
Repere din discuție:
- Cine este Cristina Ricu? 0:00– 0:53
- Rolul de Marketing and Education Manager. 0:53– 2:05
- Provocări ale pieței de produse de frumusețe. Tandemul produs de frumusețe –stilist mutat în online în relația cu clientul, repoziționare absolut necesară în perioada pandemică. 2:05– 7:09
- Pilonii comunicării digitale pentru Orbico Group. 7:09– 12:00
- Mixul de digital din strategia Orbico Group. 12:00– 16:27
- Trecerea la e-commerce. 16:27– 18:00
- Învățare continuă, competențe digitale. 18:00–20:53.
Ce înseamnă să fii Marketing & Education Manager? Cum arată o zi din viața ta profesională?
Lucrez într-o echipă foarte dragă, cu oameni cu care colaborez de foarte mulți ani. În cadrul departamentului de marketing, această specializare în educare este foarte importantă, mai ales, în industria noastră business to business, pentru că felul în care promovăm produsele către piața saloanelor de coafură, se realizează direct în contact cu stiliștii. De aici vine și această specializare a marketingului în direcția educației. Sunt produse tehnice care presupun o anumită complexitate în aplicarea lor în salon şi de aceea este foarte important să învățăm specialiștii cum să le aplice utilizănd cele mai avansate tehnici, pentru a avea rezultate foarte bune și clienți fericiți. Este un tandem între produs și stilist.
Rolul nostru pe piața românească este acela de a crea vizibilitate profesioniștilor, deoarece ei sunt cei care folosesc produsele cosmetice Wella Professionals.
Urmărim patru piloni foarte importanți:
- Oferim inspirație, vindem produse de beauty și servicii de înfrumusețare care trebuie să inspire, deci foarte mult conținut creativ realizat de clienții noști, hair stiliști;
- Punem accentul pe comunitate, pe crearea vizibilității asupra comunității saloanelor din România și a creativității pe care o pot genera. Competiția în acest domeniu este ceva foarte frumos, este generatoare de creativitate, ceea ce ajută la oferirea serviciilor de calitate către clienții finali. Oferim atenție mare dezvoltării acestei comunități.
- Prezentarea produselor și a beneficiilor acestora. Descrierea lor este importantă, atât pentru a fi înțeleasă de profesioniști, dar și de clienții finali, care doresc să știe beneficiile acestora, dar și să cum să le folosească.
- Entertainment în social media. Ne adresăm unei generații care consumă un astfel de conținut, de aceea acest pilon este în dezvoltare și în atenția noastră în planurile viitoare.
Comunitatea noastră este îndreptată în direcția creativității și îndrăznelii. Este o provocare permanentă. Clienții sunt în contact cu noile trenduri, iar dacă își doresc ceva deosebit merg în salon, unde au nevoie de produse pe care se pot baza, pentru a putea fi folosite de hair stylist.
Cum a fost să treceți la e-commerce?
Stategia omnichannel este una pe care o adoptă și business-ul nostru. Vânzarea în e-commerce a presupus o adaptare a felului în care făceam noi operațiunile, multă învățarea, a trebuit să vedem cum punem produsul în e-commerce, să ne specializăm, să definim seturi noi de KPI-s (key performance indicators). Felul în care comunicăm produsele, cum creăm conținutul, este un proces de educare intern și extern. Această provocare a ajutat la căpătarea de abilități noi în departamentul de marketing, modificarea structurii echipelor, a apărut un departament nou, de digital, care ne ajută, atât în comunicarea pentru social media, cât și pentru comunicarea în e-commerce, cu scopul de a fi eficienți și a face lucrurile cum trebuie.
Citiți interviul integral pe Marketing Focus.
Comenteaza