Marketing aplicat prin exemple
Instrumente utile, noțiuni explicate cu exemple, dinamică de grup, exerciții și studii de caz
Cum vă ajută?
Cursul intensiv Marketing Essentials oferă un parcurs sistematic și concentrat de instrumente și noțiuni de marketing ilustrate prin exemple aplicate și studii de caz din România și din străinătate.Întreaga prezentare a cursului se bazează pe modelul SOSTAC®, al treilea cel mai popular model de marketing din lume în sondajul Chartered Institute of Marketing (CIM), ușor de reținut și asigură structurarea planurilor pentru diferite activități de planificare. În plus, toate noțiunile sunt abordate din perspectiva “PROVOCARE” și “SOLUȚIE”, cu recomandări de instrumente utile, de bune practici pentru rezolvarea “problemei” întâmpinate sau ponturi pentru a evita capcane sau greșeli costisitoare de la profesioniști de marketing care s-au lovit de ele în practică și în lumea reală a business-ului. Participarea la cele patru zile de curs vă ajută să vă însușiți o bază de noțiuni și instrumente de marketing suficiente pentru a întelege domeniul, dar și deciziile strategice de marketing care se iau în cadrul companiei.
Cui se adresează?
Cursul de marketing aplicat se adresează celor care își doresc să înțeleagă rapid noțiunile de bază sau aspiră la o carieră în domeniu și sunt la început de drum. Le este foarte util celor care lucrează în arii complementare, cum ar fi vânzări, procurement, relații cu clienții și își doresc să exploreze această arie.
Structură curs
Zilele 1-2
1.Analiza situației: UNDE SUNTEM ACUM?
a. Cum performăm?
b. Care sunt avantajele noastre competitive (și atuurile de marketing)?
c. Ne concentrăm pe cele mai bune segmente de clienți? Cu cel mai mare potențial accesibil de piață?
d. Folosim cele mai potrivite canale pentru comunicare și distribuție?
e. Ce evenimente sau tendințe pe care nu le pot controla pot avea impact asupra afacerii mele?
2.Privind spre viitor: UNDE NE DORIM SĂ AJUNGEM?
a. Obiective de business
b. Obiective de marketing
c. Obiectivele comunicării de marketing
3. Strategia (“the big picture”): CUM AJUNGEM ACOLO?
a. Segmentare – Cum segmentăm piața?
b. Targeting – Pe ce segmente de piață dorim să ne concentrăm?
c. Poziționare – Cum dorim să fim percepuți în fiecare segment țintă?
Zilele 3-4
1.Tacticile de marketing (the details): CUM MAI EXACT AJUNGEM ACOLO?
a. Ce instrumente de comunicare vom folosi?
b. Cum le vom folosi?
c. Ce mesaje dorim să comunicăm?
d. Suntem consecvenți pe diferite instrumente și mesaje?
e. Avem resursele/ bugetele necesare?
2.Destinația finală: CINE FACE? CE ȘI CÂND? CUM NE ASIGURĂM CĂ AM AJUNS UNDE NE-AM PROPUS? – Ana Maria Marinescu, Global Integrated Marketing Specialistla Honeywell.
a. Cine va face ce și când?
b. Ce resurse sunt necesare pentru fiecare acțiune?
c. Cum măsurăm performanța și ce indicatori folosim?
d. Responsabilitatea pentru măsuraree
e. Frecvența monitorizării
f. Instrumente și resurse pentru măsurare și monitorizare.
3. Recapitulare. Instrumente. Key learning points.
Geanina Ghiculescu este Head of Retail Marketing la METRO Cash & Carry România, Chartered Marketer acreditat de Chartered Institute of Marketing si trainer la Institutul de Marketing. Cu peste 23 de ani experiență în retail (B2C/B2B) și FMCG din care 14 ani în marketing, Geanina a dezvoltat strategii de marketing de succes relansând pe piață brandul LaDoiPași. Oferă sprijin permanent echipelor de marketing din Europa și Asia în dezvoltarea strategiilor de marketing pentru rețelele de magazine de proximitate aflate în franciză. Este pasionată de comportamentul consumatorului care se schimbă foarte rapid datorită tehnologiei și internetului, însă se uită atent și la profilul antreprenorului independent ce trebuie să se reinventeze pentru a-și duce business-ul la următorul nivel, adaptându-se la tendințe și contextul de piață.
Investiție
Investiția în curs depinde de o serie de factori cum ar fi: durată, complexitate, grad de customizare, număr de participanți și gradul de specializare a trainerului.
Fiecare program este personalizat, dar în același timp flexibil pentru a răspunde rapid și punctual nevoilor specifice din companii, de la training one-to-one la programe tip Academy.
Abordarea de lucru pe care o recomandăm include câteva etape de analiză a nevoilor și calibrare de soluții, cu etape opționale care pot include evaluarea competențelor de marketing ale echipei, dezvoltarea de proiecte interne cu facilitatori dedicați și pană la programe cu continuitate care includ certificare internațională sau pregătire continuă.
Număr recomandat de participanți
8- 15
TRAINER
Geanina Ghiculescu
Nivel curs
Începător
Cursuri complementare
Ce spun companiile?
HERBALIFE
Echipa Herbalife își dorea un pachet de training integrat pentru creșterea performaței în dezvoltarea și implementarea programelor de marketing, cu aprofundarea celor mai noi concepte si trenduri de marketing. În afară de dezvoltarea abilităților individuale, scopul training-ului a fost și acela de a alinia echipa în vederea implementării activităților prioritare de marketing integrat identificate astfel.