Gestionarea bugetelor de marketing reprezintă un proces complex, determinat de prioritizarea acțiunilor pe baza potențialului fiecărei categorii de produse și a rezultatelor istorice. Analiza și alocarea resurselor implică evaluarea continuă a performanței campaniilor, monitorizarea vânzărilor pe segmente și adaptarea investițiilor în funcție de schimbările din piață și comportamentele consumatorilor.
Aducem inspirație cu un nou podcast alături de Alexandra Panait Marketing Manager Beverages în Maspex Romania, parte a grupului Maspex – unul dintre cei mai importanți jucători din industria alimentară din Europa Centrală și de Est și una dintre primele o sută de companii din România. După o ediție dedicata managementului de brand, această nouă discuție a avut ca temă centrală managementul resurselor în marketing, într-un context marcat de necesitatea obținerii unor rezultate mai bune cu resurse limitate.
Colectarea și utilizarea datelor din multiple surse (studii de consum, vânzări interne, rapoarte de la departamentele digitale și media) sunt esențiale pentru deciziile de marketing. La Maspex, echipa acordă o atenție specială identificării tendințelor și schimbărilor în obiceiurile de consum pebtru a putea să asigure o aliniere constantă a strategiei cu realitatea pieței.
Colaborarea interdepartamentală este facilitată prin bune practici precum întâlniri recurente, clarificarea punctelor critice de comunicare, trimiterea de prezentări și stabilirea așteptărilor.
Training-urile realizate împreună cu alte departamente, în special cu cel de vânzări, au contribuit la îmbunătățirea fluxului de lucru și a comunicării și au permis adaptarea proceselor la complexitatea și extinderea business-ului.
Un mod prin care departamentul de marketing de la Maspex a reușit să optimizeze resursele legate de timp a fost să facă priorități din reducerea întâlnirilor inutile, să prioritizeze subiectele importante și organizarea eficientă a ședințelor. Deschiderea și abordarea constructivă a comunicării cu celelalte departamente și parteneri externi sunt alte priorități pentru rezolvarea de conflicte și identificarea de oportunități de eficientizare a resurselor interne.
În relația cu agențiile de publicitate și furnizorii externi, compania încearcă să adopte o strategie bazată pe transparență, asumare și crearea de parteneriate pe termen lung. Această aborare nu exclude organizarea de pitch-uri când proiectele sunt mari sau când este nevoie de abordări variate. Alegerea agențiilor se face astfel încât să existe o înțelegere solidă și autentică a brandului.
Managementul campaniilor implică adaptarea mesajelor și formatelor la specificul fiecărei platforme media, cu accent pe conținut nativ și pe respectarea particularităților publicului-țintă. Evaluarea rezultatelor campaniilor se realizează pe baza indicatorilor de engagement, a rezultatelor istorice și a reacțiilor în timp real, implicând decizii rapide de ajustare a strategiei.
Ce exemple de branduri, strategii și campanii veți descoperi în discuție?
- Diferențierea și poziționarea brandului Alcalia în portofoliul Maspex, comunicarea beneficiilor funcționale ale produsului, fără a apela la un limbaj excesiv de tehnic
- Cum s-a ajuns la tagline-ul de brand “Îți face bine” care să conecteze emoțional consumatorii
- Exemple de campanii de succes, cum ar fi proiectul TikTok pentru Tymbark Mix, campania de punere pe piață a Alcalia, inițiative de CSR – cum ar fi “ Școala Siguranței TEDI”, campionate sportive pentru copii- care au evidențiat importanța coerenței mesajelor, implicării sociale și adaptării la publicul-țintă.
Nu în ultimul rând, discuția a acoperit și importanța responsabilității, flexibilității și curiozității continue în profesia de marketing, în care succesul depinde de adaptarea constantă la schimbările pieței și de ancorarea deciziilor în date relevante și procese eficiente.
Un motiv să recomandăm Diploma Profesională în Marketing Digital și ruta de studiu care nclude modulul de Commercial Intelligence, tuturor celor care au nevoie de perfecționare în managementul bugetelor și a metodelor de măsurare și eveluare a modului în care marketingul livrează return of investement (ROI).
Citiți interviul complet pe Marketing Focus.



Comenteaza