Desi creste accesul  la date, statistici, cifre si modalitati de evaluare, capacitatea marketerilor de a le utiliza ramane inca  limitata. Raportul  Domo  „Data Driven Marketing Survey” publicat ieri scoate la iveala mai multe cifre care sa ne dea de gandit si sa ne puna in priza  sa luam masuri. Nu in ultimul rand,  sa solicitam ajutorul de care avem nevoie in companiile pentru care lucram. Nu suntem supraoameni si avem nevoie sa instrumente si resurse pentru a stapani atat de multe date si schimbari accelerate.

Cateva dintre concluzii:

  • Peste   66% dintre marketeri se simt coplesiti de volumul datelor, 59% sunt frustrati de cat de mult dureaza pana primesc rapoartele, iar 50% declara ca din aceste rapoarte lipseste informatie esentiala;
  • Doar  37%  dintre marketeri stiu ce  ROI genereaza initiativele lor de social media in timp ce doar 51% pot masura impactul campaniilor de optimizare pe motoarele de cautare;
  • 83%  dintre respondenti subliniaza importanta obtinerii de date in timp real , fata de 70% in studiul precedent insa doar 37% au acces la datele de care au nevoie in timp real; 40% spun ca au utiliza datele mai mult daca le-ar obtine in timp real;
  • Aproape 83% dintre marketeri au instrumente de email marketing insa doar 9% evalueaza datele legate de email marketing zilnic;
  • Aproximativ 80% inteleg importanta combinarii datelor de marketing din surse diferite. Cu toate acestea, doar 19% au si posibilitatea sa o faca in momentul de fata.

Cei mai multi dintre marketeri inteleg ca datele de calitate sunt esentiale pentru succesul organizatiilor in care lucreaza, dar foarte multi nu pot cuantifica succesul campaniilor de marketing. Semnalele de alarma pentru marketeri constau si in nevoia  de a cere resurse din partea companiilor in termeni de acces si integrare a datelor, flexibilitate si adaptare a sistemelor actuale de management al  informatiilor din partea companiei si nu in ultimul rand training si resurse umane. Este nevoie de timp si instruire pentru echipele de marketing ca sa invete si sa se puna la punct cu noile sisteme de monitorizare si evaluare in marketing digital si social media care evolueaza permanent si accelerat.

Studiul a fost efectuat pe un esantion de 301 de oameni de marketing dintre care 34% directori si 23% manageri. Pentru  a primi o copie a raportului, va rugam sa ne contactati.

[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.