Infograficul  cu cateva dintre solutiile de planificare si monitorizare a campaniilor in social media realizat luna trecuta de Socially Stacked va poate ajuta sa decideti care dintre ele v-ar putea ajuta mai mult, pentru ca include si prezentarea succinta a costurilor, avantaje si dezavantaje. Nu este  o prezentare exhaustiva, mai sunt alternative folosite cu succes si in Romania, insa gasiti informatii utile pentru a decide mai rapid ce variante sa testati, daca sunteti in cautarea unor solutii.

Instrumentele selectate  sunt grupate in trei categorii:

1. Planificare si management de campanii

HootSuite va permite sa  administrati mai multe pagini de retele sociale in acelasi timp, programeaza tweet-uri si mesaje, analizeaza traficul in social media s.a.m.d.  O problema pentru organizatiile mai mici poate fi legata de costuri:  50$ pentru  un raport de analiza mai amanuntita  si bugetele pentru accesul in echipe. Varianta Hootsuite Entreprise, poate sa ajunga la peste 17 000 $.  De asemenea, HootSuite limiteaza rapoartele la serviciul lor de linkuri prescurtate ow.ly.

Buffer distribuie mesaje programate in momentele optime ale zilei. Problema este ca nu se pot seta automat tweet-urile recurente.

SocialBro este o aplicatie care ofera diverse instrumente de marketing pentru Twitter si descopera rapid influentatorii intr-o comunitate a acestei retele sociale. Limitarea aplicatiei este ca se poate utiliza exclusiv pentru Twitter.

Post Planner posteaza mesaje programate de utilizator, ofera idei de continut pentru acestea si compune statusuri predefinite pentru utilizatori. Limitarea aplicatiei este ca se poate utiliza exclusiv pentru Facebook.

Sprout Social este o solutie  CRM care va permite sa monitorizati activitatile campaniei voastre, iar unul dintre atuuri este ca  realizeaza rapoarte nelimitate gata de prezentare.

2. Analiza si monitorizare

Google Analytics, prima optiune din punctul nostru de vedere, mai ales ca are o versiune gratuita generoasa,  realizeaza rapoarte la zi si analiza site-ului in profunzime. Fiind o platforma complexa, poate necesita training pentru utilizare. Varianta premium, disponibila pentru un flat fee de 150 000$ beneficiaza de date complexe imbunatatite continuu. Ultima facilitate e legata de monitorizarea tuturor interactiunilor digitale, intr-un single customer view.

Social Bakers va permite sa va comparati performanta cu brandurile concurente insa nu va permite sa inlaturati monitorizarea anumitor branduri.

Simply Measured masoara impactul eforturilor utilizatorului, dar si a concurentei acestuia. Aplicatia include administrarea conturilor, rapoarte programate, stocare de date si teme personalizate pentru rapoarte.

Blitzmetrics face conexiunea dintre anunturile publicitare Facebook cu ROI real, insa se preteaza doar pentru companiile care genereaza un venit de cel putin 250,000$ pe an.

3. Creare de pagini de landing.

Woobox are peste 18 tipuri de aplicatii disponibile, preturi accesibile, se poate folosi pentru un numar nelimitat de fani si promotii si va permite sa creati oferte, cupoane, sa gestionati concursuri. Printre brandurile care folosesc aceasta aplicatie, se numara: Starbucks, Warner Bros., Wendy’s, A&P, Quiznos.

Rafflecopter ofera ajutor in realizarea concursurilor si oferirea cadourilor, insa nu se pot organiza mai multe concursuri in acelasi timp pe mai multe pagini individuale de Facebook.

Tabsite permite crearea si administrarea unor aplicatii personalizate si realizarea promotiilor pe website, blog sau paginile de Facebook. Tabsite ofera aplicatii de configurare usoare si un sistem „Drag N Build” pentru un design perfect fara sa fie nevoie de programare sau codare.  O limita este faptul ca  fiecare cont poate lucra cu o singura pagina in acelasi timp.

Easypromos realizeaza promotii si concursuri pe pagina de Facebook, permite utilizatorului sa creeze designul promotiilor, masoara si analizeaza impactul acestora .

Offerpop ofera 19 tipuri de aplicatii care furnizeaza solutii pentru cele mai importante cinci retele sociale. Costul  aplicatiei depinde  de  numarul de fani/folowers, nu de  caracteristicile dorite.

ShortStack ofera peste 100 de template-uri si peste 40 de widget-uri care permit utilizatorilor sa creeze pagini de landing personalizate la nivel de companie. Optiunile de personalizare avansate pot fi dificil de administrat .

Aplicatiile de acest gen, alaturi de serviciile pe care le ofera, ar trebui alese in functie de obiectivele si resursele de care dispuneti.  Trust Radius va permite sa comparati diverse solutii pe baza feedback-ului utilizatorilor. Vom reveni cu  informatii despre solutiile de monitorizare si la cursul dedicat planificarii si evaluarii in marketing online din 19 si 20 iunie.

Ati testat sau folosit vreo varianta pana acum? Pe care ati recomanda-o?

[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.