Comportamentul clientilor s-a schimbat. Ponderea mixului si a deciziillor de marketing inca nu!  O strategie de marketing adaptata noilor comportamente de cautare presupune regandirea procesului de marketing in functie de noile oportunitati si remodelarea lor in consecinta. In stabilirea obiectivelor de business, de marketing si a celor legate de  prezenta online, se impun câteva intrebari cheie:

  • Revizuirea obiectivelor de marketing prin prisma obiectivelor de business
  • Care sunt obiectivele de business ale organizatiei?  Cum va poate ajuta Google?
  • Cum trebuie reformulate obiectivele de marketing? (Exemplu: obiective legate de performanta pe motoarele de cautare, de vanzare online)
  • Care este obiectivul primar al website-ului? Care sunt obiectivele celorlalte forme de prezenta online? Cum masurati succesul?

O strategie eficienta pe Google, porneste de la analiza si intelegerea profunda a comportamentului online al clientilor. Iar instrumentele  sale pot fi integrate in solutii si mai utile pentru oamenii de marketing chiar in Romania, cum este Seo Monitor. Dezvoltarea si definirea profilelor de client si a comportamentului de cautare al acestora (search personas) sunt o componenta vitala pentru reusita si impun cateva intrebari cheie:

  • Care sunt principalele segmente de audienta?
  • Ce cauta online? Care sunt comportamentele lor tipice de cautare?
  • Care tipuri de informatii sau care segmente de audienta au cele mai mari rate de conversie?
  • Puteti identifica segmente de public tinta interesante si mai putin vânate de competitie?
  • Ce termeni de cautare ar trebui sa introduceti in site/prezenta online si ce fel de experiente ar trebui sa ofere site-ul vostru?
  • Care sunt trendurile generale din domeniul vostru extrase din datele de cautare? ( Ex. Google Trends)
  • Care sunt principalele subiecte de care este interesata audienta voastra? ( Ex. Adwords Keyword Tool) Comparati aceste date cu datele de trafic ( Google Analytics)
  • Cum ajung vizitatorii pe site-ul vostru? Care este comportamentul lor?

Cum evaluati  potentialul de conversie? Urmatorul pas este evaluarea potentialului de conversie si intrebarile care sa scoata la lumina pasii sau caile de urmat pentru o strategie eficienta si costuri de achizitie acceptabile.  Etapa de planificare si audit implica analiza oportunitatilor de piata din perspectiva comportamentului de cautare. Pe baza acestuia, trebuie indentificate cautarile relevante pentru organizatie,  volumul lor si  potentialul de conversie. De exemplu, o agentie interesata de vanzarea de pachete de vacanta in Turcia, poate estima utilizand instrumente specifice ca volumul cautarilor pe acest termen intr-o perioada specificata este de 13 200. Pe baza volumului de cautari, al costului pe click (CPC) estimat de Google si a unei prognoze legate de un potentialul de conversie isi poate calcula usor si bugetul necesar. Cateva intrebari cheie pentru aceasta etapa:

  • Ce tipuri de cautari pot sa genereze conversii?
  • Care sunt deciziile care ar trebui luate pentru eficientizarea procesului de conversie? Care sunt elementele de marketing prin continut care va pot ajuta?
  • Ce schimbari ar trebui facute la nivelul mixului de marketing? De ce resurse suplimentare aveti nevoie? De exemplu, procese de monitorizare a leadurilor din online venite pe canele offline.

Puteti afla mai multe despre instrumentele de planificare Google in webinarul gratuit al colegilor nostri de la Oxford College of Marketing  sau la cursul de strategie digitala.

Inscrieti-va la cursurile noastre de marketing prin Google cu Elena Dobre, senior trainer la Institutul de Marketing, aici si cresteti  rezultatele activitatilor voastre de marketing.

Knowledge sharing is caring.