Product Marketing Day – 7 iunie 2024
Vineri, 7 iunie, la cererea comunităţii tot mai numeroase a profesioniştilor români care s-au specializat în acest domeniu, Institutul de Marketing lansează Product Marketing Day, primul training live de product marketing din România, care reunește diverși practicieni din domeniu. Aceștia se întâlnesc la ediția inaugurală pentru a defini, a perfecționa și a îmbunătăți marketingul de produs prin metode comune și expertiză, alături de OSF Digital, companie care ocupă poziţia de lider al transformării digitale bazate pe inteligența artificială.
„Product Marketing este un rol cameleonic, care poate identifica provocări, și apoi soluții, în orice tip de organizație”, spune Bianca Stănescu, Director de Product Marketing la SiriusXM, unul dintre inițatorii acestui proiect, alături de Cristina Șerban, Principal Product Marketing Manager la Bitdefender.
“Product Marketing Management (PMM) și Product Management (PM) sunt două roluri complementare – ambele sunt esențiale în dezvoltarea și lansarea unui produs, dar se concentrează pe aspecte diferite din go-to-market. PM-ul se ocupă de construirea efectivă a produsului, de la concepție la lansare, stabilind ce trebuie să facă produsul și cum să funcționeze, lucrând îndeaproape cu departamentele de dezvoltare. PMM se concentrează pe cum să promoveze și să vândă produsul, înțelegând nevoile pieței și comunicând beneficiile și valorile produsului publicului țintă. Bineînțeles, cele două echipe colaborează din faza incipientă de conceptualizare și pe tot parcursul «vieții» unui produs. De altfel, Product Management este adesea echipa cu care specialiștii în product marketing lucrează cel mai mult”, explică nuanțele și diferențele Bianca Stănescu, care anul acesta a devenit și prima ambasadoare a Alianței de Product Marketing (PMA) în România.
Ambele profesii sunt încă relativ noi, iar rolul și responsabilitățile pot varia în mod semnificativ între companii și industrii. În plus, nu există un proces standardizat de certificare sau licențiere pentru managerii de produs sau de marketing de produs, așa că este greu de precizat un număr exact de profesioniști în domeniu. Potrivit unor estimări recente, sunt peste un milion de Product Manageri în lume. Ce știm cu certitudine este că există mai puțini Product Marketing Manageri, având în vedere și raportul sau paritatea dintre PM și PMM.
Cel mai recent raport al Alianței de Product Marketing (PMA) arată că majoritatea PMM-ilor se ocupă de peste cinci produse în organizațiile lor și lucrează cu trei Product Manageri. Se estimează că sunt de aproximativ trei ori mai puțini product marketers decât product managers, majoritatea fiind în Statele Unite. În PMA, sunt peste 90,000 de PMMs înscriși la nivel global.
În România, marketingul de produs este încă un domeniu nou, dar a devenit din ce în ce mai important în companiile din întreaga lume, inclusiv în România, odată cu creșterea importanței marketingului digital și a inovației tehnologice.
Evenimentul a fost realizat cu sprijinul OSF Digital, Salesforce, Maspex, Edenred, Fuchs, Sephora și Nutrivita.
***
Institutul de Marketing a fost creat în parteneriat cu Oxford College of Marketing și More Marketing Solutions pentru a oferi sprijin în România tuturor marketerilor interesați de performanța profesională la standarde internaționale prin certificări în marketing și comunicare prin CIM (Chartered Institute of Marketing), Digital Marketing Institute (DMI) și Chartered Institute of Public Relations (CIPR).
Institutul de Marketing oferă acces la cursuri și certificări internaționale, resurse de marketing, dar și webinare și workshop-uri susținute de traineri români. Cei interesați pot găsi mai multe informații pe site-ul dedicat, https://institutuldemarketing.ro/, dar și pe portalul Marketing Focus, www.marketingfocus.ro. Specialiștii de la Institutul de Marketing organizează cursuri și traininguri personalizate pentru companii, în funcție de specificul și nevoile acestora. În cei peste 12 ani de activitate, Institutul de Marketing a certificat peste 2000 de profesioniști români în MarCom, cu ajutorul a 25 de module de training certificat internațional.
Comenteaza