Horia Szabo, Marketing Manager la Conacul Archia, este un tanar ambitios si entuziast care face totul pentru clientii lui si care a ales o cariera in marketing in industria ospitalitatii.

De ce ai ales domeniul marketingului?

Am ales marketingul cand am terminat liceul si voiam neaparat sa intru la facultate la ASE! Am dat examene de admitere la Facultatea de  Marketing si la cea de Management. Am intrat la amandoua si a trebuit sa aleg. Am ales Factultatea de Marketing  pentru ca am crezut ca mi se potriveste mai bine. Imi placea sa vorbesc mult, sa socializez, sa cunosc oameni! Cam asa a fost cu alegerea mea!

Ce pregatire si experienta sunt necesare pentru un post de Marketing Manager in domeniului marketingului in industria ospitalitatii?

Cred ca cel mai important este sa fii deschis la lucruri inedite. Trebuie sa gandesti lucrurile pe care altii nu le gandesc! Trebuie sa ai curajul si intuitia sa folosesti instrumente si programe pe care turistii (in special turistii romani) inca nu le folosesc, dar poate in timp o vor face (ex. Instagram) si cred ca cel mai important dintre toate este sa stii sa copiezi ce fac altii! (evident din Europa sau Statele Unite)!

Ce canale de marketing online folosesti pentru promovarea Conacului Archia?

Principalele canale de comunicare si promovare: Facebook, Google, TripAdvisor, Booking.com. Alte canale mai putin folosite, dar pe care trebuie sa existam sunt Twitter, LinkedIn, sau Foursquare.

Cat v-au ajutat mentiunile si comentariile de pe TripAdvisor?  Exista initiative romanesti care va ajuta? De exemplu, Amfostacolo.ro.

Dupa parerea mea, daca nu esti listat pe TripAdvisor nu existi in turism. Acesta este probabil unul dintre cele mai importante canale pe care un om de marketing in turism, mai ales intr-un business de familie, trebuie sa-l foloseasca!

Un blog sau website de turism care pe mine m-a impresionat este www.locurifaine.ro ! Am avut mai multi turisti care au ajuns la noi datorita acestui website!

Conacul Archia ocupa locul intai pe Facebrands.ro in segmentul sau, cu aproape 103.000 de fani. Cat va ajuta concret acest lucru?  Simtiti un impact asupra rezervarilor?

Asa este, suntem pe primul loc la categoria „Hoteluri si cazari”,  chiar daca promovarea pe social media a inceput, spun eu, dintr-o joaca si o incapatanare majora a mea de a invata instrumentele pe care Facebook le punea la dispozitie. In timp, a avut si are un impact foarte mare asupra business-ului nostru si mai ales asupra vanzarilor, dar mai mult decat orice, Facebook este platforma care a crescut brand-ul „Conacul Archia”! De multe ori avem oameni care vin la receptie sau suna si spun „V-am vazut pe Facebook” sau ne spun mie si familiei mele, personal ca ne cunosc de pe Facebook, ceea ce este un sentiment minunat.

Care sunt cele mai bune instrumente, din punctul tau de vedere, pentru a masura performanta in Social Media?

Instrumente de masurare ale performantei pe social media sunt o gramada si dau informatii extrem de interesante si variate, dar toate depind si de piata pe care joci! Noi suntem pe o piata mica in care concurenta nu foloseste la acelasi nivel, cel putin nu acum, social media si atunci nu este rentabil sa investim in astfel de programe. Noi in acest moment folosim doar instrumentele pe care le ofera platformele Facebook si Google.

Ne poti da ca exemplu o campanie de marketing pe care ai realizat-o pentru Conacul Archia si rezultatele pe care le-ai obtinut?

Nu pot spune ca am facut o campanie de marketing concreta. Noi promovam in continuu in functie de sezonul in care suntem si pachetele pe care le vindem. O campanie pe care imi doresc foarte mult sa o realizez si o voi realiza anul acesta, este sa vindem o camera (noi avand camere cu tematici diferite) pentru pachetul de revelion, la licitatie pe social media. Cred ca va fi foarte fun acest proces. :)

Cum arata o zi obisnuita la munca? Care sunt responsabilitatile si atributiile tale? Care sunt lucrurile dificile pe care trebuie să le faci la job-ul tău?

Avand in vedere ca este un business de familie mie nu imi mai revine doar rolul de Marketing Manager la Conacul Archia. In ceea ce priveste marketing-ul am reusit sa-mi programez anumite zile in care fac activitati de marketing. De exemplu lunea verific toate campaniile de saptamana trecuta, fac postarile generale pe Facebook pentru saptamana ce urmeaza, setez campaniile de email care urmeaza sa fie trimise si raspund la toate review-urile care vin pe TripAdvisor (desi pe acestea in general le fac in momentul in care sunt scrise de catre client – o regula foarte importanta pe care trebuie sa o invatam despre client este ca isi doreste un raspuns cat mai prompt si sa simta ca esti acolo pentru el chiar daca a plecat de la tine). In rest mai fac mici modificari la website daca este nevoie si in continuu incerc sa caut noi modalitati inedite de a promova. Evident orice dezvoltare a business-ului nostru, care implicit necesita si o gandire de marketing pe termen scurt, mediu si lung, imi revine mie!

Ce aptitudini sunt necesare pentru ca o persoana sa lucreze in acest domeniu?

Cred ca cea mai importanta aptitudine este dorinta de a invata si a ramane intotdeauna in tema cu toate schimbarile care se intampla in social media! Noi, oamenii de marketing, invatam in continuu! Un alt lucru pe care eu il consider extrem de important (desi asta cred ca este valabil pentru orice domeniu) este sufletul! Eu pun suflet in ceea ce fac mai mult decat orice! Este adevarat, este business de familie si poate am mai multa motivatie, dar daca un om de marketing reuseste sa puna suflet in proiectele lui nici nu ne imaginam ce poate sa creeze!

Dupa ce ai absolvit Facultatea de Marketing ai simtit nevoia sa urmezi si alte cursuri sau training-uri? Crezi ca este important sa urmezi si altfel de cursuri, aparte de cele din cadrul facultatilor?

Chiar daca este un interviu o sa fiu foarte sincer! Cand am terminat facultatea nu stiam mare lucru! (evident nu este vina facultatii, este vina mea pentru ca nu m-am dedicat mai mult). Tot ceea ce stiu acum am invatat dupa facultate. Exista o gramada de cursuri online, tutoriale, bloguri specializate pentru marketing si social media (Mashable.com, Allfacebook.com, etc)! Dupa cum spuneam si mai devreme noi, oamenii de marketing, invatam in continuu! Eu am un principiu pe care ma bazez cand vine vorba despre dezvoltarea mea personala: daca am fost la un curs, am asistat la un seminar sau am citit o carte din care am invatat un singur lucru pe care il pot folosi inseamna ca a meritat efortul si banii! Apoi, il recomand tuturor!

 

Un material realizat în exclusivitate pentru eJobs de Institutul de Marketing.[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.