O recenzie realizată de Madălina Constantin de la ContentWorks.

Recunosc. Nu am mai citit de ceva vreme o carte despre content marketing și am început “High Impact Content Marketing” destul de sceptică.

Mă gândeam (mea culpa, da) că vor fi aceleași idei regurgitate, ambalate diferit și asezonate, poate, cu o notă personală. Nimic rău cu această abordare, doar că e deja mult prea prezentă și eu, cel puțin, nu asta caut.

Caut perspective diferite în sens practic, caut exemple de companii care au avut încrederea și viziunea necesare pentru a implementa programe de content marketing pe termen lung și caut mărturii de la oameni din zona leadershipului care să povestească de o manieră normală (adică umană, cu bune și rele, nuanțe și perspective) cu ce așteptări au pornit acest demers și ce s-a întâmplat pe parcurs.

Nu-mi spunea nimic numele autoarei – Purna Virji – nu o umăream în social media, nu era printre autorii sau ambasadorii cunoscuți ai marketingului prin conținut, însă descoperirea ei a fost o surpriză plăcută.

Perspectiva sa s-a dovedit interesantă și utilă, pentru că împletește experiențe din diverse unghiuri, fiecare contribuind într-un mod diferit la ceea ce înseamnă, la modul practic, marketingul prin conținut: a lucrat ca jurnalist, în corporații și în start-up-uri, la dezvoltarea unui motor de căutare, o platformă de publicitate și o rețea de socializare, în agenție și intern, în poziții de execuție și C-level.

O mențiune aparte merită experiențele combinate din poziții de execuție și management, căci fiecare dintre ele vine cu cerințe și limitări inerente, iar transpunerea lor în practica de content marketing i-a permis autoarei să dobândească o perspectivă unică și completă.

Cartea poate fi considerată un adevărat manual, un curs bine structurat, cu pași de urmat în implementarea unui program de marketing prin conținut, dar unul în care principiile de bază din marketing – obiective de business, poziționare, diferențiere și strategie – sunt reamintite constant ca având întâietate în fața oricăror tactici care au de-a face mai mult cu moda sau curentul urmat de majoritate.

Consideră patru elemente pereche ca fiind esențiale pentru înțelegerea și implementarea unui program de marketing prin conținut cu impact ridicat.

  1. Știința comportamentală și designul de învățare – să depășim mantra “înțelegeți-vă publicul” și să înțelegem comportamentul uman, într-un sens mai larg. De la ceea ce ne motivează și ce ne face să acționăm așa cum o facem până la modul în care consumăm și reținem informațiile, studiind știința comportamentală și designul de învățare.
  1. Empatie și incluziune – să mergem dincolo de “align content with the sales funnel” pentru a înțelege nevoile, obiectivele, piedicile și preferințele publicului atât înainte, cât și după vânzare.

O parte esențială a empatiei constă în adoptarea unei abordări incluzive în ceea ce privește proiectarea conținutului: nu este doar un lucru corect de făcut, ci o necesitate de afaceri care maximizează raza de acțiune.

  1. Abilități de copywriting și de vânzare – să trecem dincolo de “create compelling content” pentru a înțelege practicile de publicitate și copywriting vechi de secole.
  1. Strategie și măsurare – pentru a regândi sensul lui “măsurați totul” și a indicatorilor de vanitate ca să înțelegem cum să concepem o abordare deliberată, strategică, dar cu un plan clar pentru rezultatele așteptate și modul în care acestea vor fi urmărite.

“Nu are rost să ai o strategie perfectă dacă funcționează doar într-un vid”, spune Purna, iar insight-urile ei sunt concepute pentru a fi ușor de aplicat (cu exemple de la campanii și branduri care s-au remarcat prin viziune, consecvență și inovație), sunt evergreen (ceea ce de obicei în marketingul prin conținut se dovedește de succes) și cu impact (eficiență sporită pentru efortul depus).

Descompune amănunțit abordarea în pași concreți, are capitole separate dedicate incluziunii și creativității, în care detaliază cum să organizăm sesiuni de brainstorming (cu referiri la studii despre “stiluri de operare”, neurodivergența creierelor și implicit a felului în care ne raportăm la lume și cum generăm idei noi), sfaturi despre maximizarea output-ului din aceste întâlniri dar și ce înseamnă să fii “producător” pentru acest gen de întâlniri.

Dacă recomand cartea? Absolut.

Ziceam la început că mă interesează mărturii de la oameni implicați în programe de content marketing care au și perspectiva din zona de leadership. Așa cum o strategie de produs sau serviciu are nevoie de celelalte funcții existente într-un business (marketing, resurse umane, financiar etc.) așa este nevoie să gândim și într-o abordare de content marketing și mă bucur să descopăr experiențe documentate.

“Do you hope to be in business for a long time? If longevity is important to you, then you need to keep up with your audiences and their evolving expectations. Your audiences of tomorrow are not the same as those of yesterday, or even today, in terms of expectations or makeup.

As the world continues to become more diverse, people are increasingly attuned to diversity, equity, and inclusion, especially younger generations.

(…)

Never forget that your day-to-day actions, big or small, can make a difference. Each time you put out content that feeds into a stereotype, you further reinforce it. But each time you make a conscious decision to implement change, even smaller changes, you’re advocating for larger-scale changes across the industry.”

Cartea este disponibilă aici și aici.

Nu ratați noul modul specializat  de Content Marketing Certificat CIM!

Knowledge sharing is caring.