Cum își adaptează organizațiile modelul de marketing în peisajul tehnologic și mediatic în continuă schimbare? Cum se combină marketingul clasic cu marketingul digital într-un model de succes? Și cum pot marketerii să transforme de fapt o organizație?
Ashley Friedlein (co-fondator Econsultancy, parte a Centaur Media, ce include Marketing Week și Oystercatchers) sugerează adoptarea unui cadru care să fie relevant pentru ce este acum marketingul și propune abordarea M3 – Modern Marketing Model. Schimbarea e necesară tocmai pentru că mediul în care canalele și tehnologiile s-au schimbat au transformat mediul în care operează marketerii, însă, felul în care marketingul este predat, înțeles și practicat nu a suferit schimbări majore în facultățile de profil, ci doar în universitățile setate pe competențe.
Faptul că schimbările sunt recunoscute, dar nu se regăsesc într-un model standardizat de marketing, poate reprezenta o criză existențială, crede autoarea, susținând importanța competențelor de marketing în special în domenii ca analiza și cercetarea, experiența clientului, conținutul, personalizarea, multichannel și eliminarea barierelor între digital și traditional.
Lansat în 2013, Manifestul Modern Marketing propune combinarea marketingului clasic și al celui digital, iar M3 vine să exemplifice cadrul în care se pot combina elementele de marketing într-o configurație adaptată la nevoile pieței și propune organizațiilor să adopte această schimbare, urmărind redesenarea structurii și urmărirea competențelor.
Există în continuare discrepanțe majore între ce se crede că este marketingul, felul în care este integrat în structura organizațională și cum funcționează de fapt în acest peisaj. Acesta este unul dintre motivele generatoare de nemulțumiri între CEO și CMO. Este nevoie de clarificarea așteptărilor organizației și adaptarea acetora în structura departamentelor de marketing într-un model eficient pentru îndeplinirea obiectivelor. Altfel, se pierd ocazii, se dublează eforturile de muncă, se pierde din claritate și focus în ce privește rolurile și responsabilitățile fiecăruia, fapt ce aduce frustrare în loc de progres. De asemenea, mediul universitar trebuie să ofere o materie proaspătă și relevantă, ale cărei elemente sunt corelate cu nevoile și cererile pieței, iar profesorii trebuie încurajați să își updateze cursurile la un model nou.
Obiectivele M3:
O nouă definire a marketingului în era digitală;
Reducerea confuziei și a fragmentării în industria de marketing, prin fuzionarea elementelor de marketing clasic și marketing digital într-un model cadru;
Informarea organizațiilor cu privire la rolurile și funcțiile marketingului pentru îmbunățirea modalității în care este încadrat și corelat cu celelalte funcții ale afacerii;
Referințe clare despre competențele și capacitățile necesare pentru funcția de marketing în structura organizațională;
Combinarea modelelor de marketing cu domenii de interes – strategie și branding;
Asigurarea funcționalității modelului pentru companii de toate mărimile și în toate domeniile, indiferent de budget.
CUM URMĂRIM PROFESIONALIZAREA și DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR?
Institutul de Marketing pregătește în continuare în Romania profesioniști certificati și susține absolvenți de nota zece ai unor programe de certificare cu profesori din Marea Britanie. Atenția sporită către competențele legate de activități și procese noi, precum: comerț electronic (55%), păstrarea și loializarea clientilor (54%), cross-selling și up-selling (52%), alături de suporturi teoretice și studii de caz relevante, adaptate și structurate, se regăsesc în certificările și cursurile noastre.
CERTIFICĂRILE DE MARKETING de la OXFORD COLLEGE OF MARKETING urmăresc:
– echiparea participanților cu toate cunoștințele, instrumentele și deprinderile necesare pentru a putea să coordoneze proiecte și campanii la nivel tactic și operațional (CERTIFICATUL PROFESIONAL ÎN MARKETING)
– dezvoltarea unei baze solide și complete de cunoștințe de teorie și practică de marketing digital (CERTIFICATUL PROFESIONAL ÎN MARKETING DIGITAL). Urmând și modulul electiv Customer Insights, participanții pot avea o dublă certificare, obținând și Certificatul Profesional în Marketing.
– pregătirea profesioniștilor pentru a trece de la activități tactice de marketing la suport strategic, acoperind cele mai variate nevoie de training de marketing și perfecționare, de la marketing strategic și pînă la managementul resurselor, a brandurilor sau a proiectelor de inovație (DIPLOMA PROFESIONALĂ ÎN MARKETING).
– sprijinirea în egală măsură a profesioniștilor experimentați în marketing pe canale tradiționale, cât și a specialiștilor cu diverse competențe digitale să își asigure o bază solidă de marketing digital de la strategie la managementul canalelor, experiență și optimizare digitală (DIPLOMA PROFESIONALĂ ÎN MARKETING DIGITAL)
– perfecționarea profesioniștilor de marketing la cel mai înalt nivel, învâțând să exploateze potențialul produselor, serviciilor și brandurilor de care se ocupă la nivel global (Diploma Profesională Chartered PostGraduate).
– dezvoltarea competenţelor de marketing la cel mai înalt nivel şi susţinerea managerilor să acţioneze ca promotori activi ai schimbărilor importante din cadrul organizației (Programul de Leadership în Marketing)
CURSURILE DE SCURTĂ DURATĂ– module noi dezvoltate de Chartered Institute of Marketing (CIM) – au în vedere cerințele în schimbare ale companiilor și angajatorilor, sprijinundu-i pe aceștia din urmă să fie mai pregătiți și mai eficienți în companiile în care lucrează și mai competitivi pe piața muncii.
CURSURILE DE MARKETING ÎN INTERIORUL COMPANIILOR sunt adaptate în funcție de nevoile specifice ale fiecărei organizații și realizate atât pentru echipele de marketing, cât și pentru cei implicați în deciziile și activitățile de marketing: vânzări, HR, achiziții sau management.
CURSURILE DESCHISE DE SCURTĂ DURATĂ urmăresc competențe specifice, sunt dedicate marketerilor cu nevoi punctuale și niveluri de pregătire diferite – de la training de marketing, de la strategie de marketing sau de brand, la training intensiv de marketing digital, Excel pentru marketing, vorbire în public sau în faţa camerei.
Consultați Modern Marketing Model (M3) de la Econsultancy – AICI.
Comenteaza