Investiții de media eficiente şi decizii bazate pe date
Susţineţi echipele să aloce bugete de media cu rezultate!
De ce acest training ?
Evaluarea și optimizarea investițiilor de media rămâne provocatoare. Mediile şi canalele de comunicare s-au diversificat şi fragmentat tot mai mult, iar tipurile şi sursele de date de audienţă sunt și ele tot mai numeroase, mai complexe și uneori aparent contradictorii. Cum alegi cel mai potrivit mix de comunicare pentru obiectivele tale de marketing? Cum echilibrezi investiţiile din TV, radio, print, outdoor şi digital pentru a asigura miniumul necesar de canale pentru fiecare tip de audienţă? Cum evaluezi investiţiile de media? Cum te asiguri că rămâi la zi cu informaţiile legate de sursele de date credibile? Cum legi datele de TV de cele de outdoor şi online când evaluezi un plan media?
Cui se adresează?
Trainingul este gândit ca un suport valoros pentru companiile care alocă investiţii semnficative în media şi vor să-şi susţină echipele interne să ia decizii informate legate de bugetele cheltuite, care să atingă obiectivele de business, de profitabilitate și de marketing.
Se lucrează cu echipe de 5 până la 15 participanţi implicaţi în gestionarea investiţiilor de media: specialişti şi experţi de marketing şi comunicare, dar şi colegi din departamentele de procurement sau controlling.
Cum vă ajută?
La sfârșitul trainingului participanții vor avea cunoştinţe, siguranţă şi încredere și vor învăța:
- Să înteleagă și să folosească cu încredere indicatorii de performanță media;
- Să colaboreze eficient cu furnizorii de media, agențiile și publisherii pentru alegerea unui mix potrivit de media integrate;
- Să evalueze perfomanţele diverselor tipuri de media (TV, radio, print, online şi outdoor);
- Să definească și evalueze corect grupurile țintă de interes pentru businessul pe care îl reprezintă;
- Să construiască un plan de media integrat, pornind de la obiectivele de business şi marketing, selectând canalele şi produsele media potrivite;
- Să înțeleagă diferențele între diversele tipuri de indicatori pentru diversele tipuri de medii;
- Să știe cu certitudine ce date de monitorizare există în prezent, beneficiile și limitările lor;
- Să evalueze și optimizeze un plan de media existent.
Structură curs
Trainingul asigură o bază de noţiuni fundamentale de media (25%), dar mai ales exemplificarea şi exersarea lor practică, precum și aprofundarea în contextul companiei şi a industriei (75%)
TEORIE. ELEMENTE CONŢINUT | PRACTICĂ. INSTRUMENTE APLICATE |
---|---|
0. Noţiuni şi concepte cheie în media planning şi cercetare de piaţă: Univers, eşantion, marja de eroare, extrapolări ale rezultatelor. Cercetare media: obiective, alegerea metodologiei de eşantionare, rată de răspuns, alegerea metodei de culegere date și analiză. Indicatori de evaluare a produselor media. 0.1. Cum defineşti obiectivele de media în funcţie de obiectivele de business şi marketing? Construcția unei strategii de media eficiente. Tipuri de obiective, tehnici 0.2. Cum te asiguri că investeşti eficient? | Indicatori de performanță media şi corelarea acestora cu obiectivele de business (awareness, reach, vânzări) Monitorizarea investiţiilor concurenţei în media: Share of Voice versus Share of Spending |
1.Cum alegi canalele potrivite în funcţie de indicatorii de media? 1.1 Reach și/ sau frecvenţă? 1.3 Afinitate 1.4 Cost | Exercițiu practic: cum construieşti un plan media pornind de la obiectivele de business şi marketing?
|
2. Cum alegi grupurile țintă cărora te adresezi, cum le segmentezi și alegi mesaje adecvate fiecărui subgrup? Construcția unui plan de media eficient. | Exemple |
3. Surse de date | Inventar surse de date credibile. Avantaje şi limite |
4. Cum arată un media plan eficace? | Studii de caz. Exemple. |
5. Checklist pentru investiţii media eficiente |
Trainer
Participanţii vor lucra cu un specialist implicat de 20 de ani în cercetare, monitorizare şi evaluare de media în print, radio, outdoor şi online, inclusiv în investiţiile alocate campaniilor cu influenceri.
Investiție
Investiția în curs depinde de o serie de factori cum ar fi: durată, complexitate, grad de customizare, număr de participanți și gradul de specializare a trainerului.
Fiecare program este personalizat, dar în același timp flexibil pentru a răspunde rapid și punctual nevoilor specifice din companii, de la training one-to-one la programe tip Academy.
Abordarea de lucru pe care o recomandăm include câteva etape de analiză a nevoilor și calibrare de soluții, cu etape opționale care pot include evaluarea competențelor de marketing ale echipei, dezvoltarea de proiecte interne cu facilitatori dedicați și pană la programe cu continuitate care includ certificare internațională sau pregătire continuă.
Număr recomandat de participanți
5-15
TRAINER
Nivel curs
Intermediar
Cursuri complementare
Ce spun companiile?
HERBALIFE
Echipa Herbalife își dorea un pachet de training integrat pentru creșterea performaței în dezvoltarea și implementarea programelor de marketing, cu aprofundarea celor mai noi concepte si trenduri de marketing. În afară de dezvoltarea abilităților individuale, scopul training-ului a fost și acela de a alinia echipa în vederea implementării activităților prioritare de marketing integrat identificate astfel.