Care sunt noutăţile în training pentru “soft skills” şi cum ajută un coaching în digital well-being? Aflaţi mai multe din interviul din seria “Meet Our Trainers” cu Cristian Hăldan realizat de Camelia Tănase.
Cristian, livrezi trainingul de digital well-being, cum poate ajuta acest training la conștienizarea comportamentelor nesănătoase?
În acest moment livrez cursul către companii, am identificat aici o nevoie destul de mare asupra eficientizării timpului și productivității. De multe ori, atunci când faci switch-ul foarte rapid între task-uri, pierzi mult timp să readuci atenția și concentrarea de care ai nevoie ca să rezolvi tot. Acest timp pierdut se transformă în timp de lucru mai mult și automat într-o productivitate scăzută și un well-being al angajatului scăzut. Încerc să fiu alături de echipele din companii, lucrez cu echipe, dar și one-to-one cu manageri, astfel încât să începem să identificăm care sunt acești ,,timpi morți,, , cum am putea să eficientizăm și să creștem productivitatea angajaților într-un mod sustenabil.
Vedem din ce în ce mai multe persoane aproape de burnout, în condițiile în care au fost nevoite să dea mult mai mult timp și energie în contextul pandemiei pentru că nu mai era atât de simplu să faci un meeting și să iei o decizie foarte repede, aveai nevoie să stabilești, să planifici, să te întâlnești, să te asiguri că toată lumea este onboard. Timpul pe care îl dedici muncii atunci când ești acasă, unde nu mai există niciun fel de barieră între mediul profesional și mediul personal, este prețios și este necesar să înțelegi că trebuie să faci ceva în sensul ăsta ca să poți ajunge la un anumit echilibru.
La nivel de companii, vorbim despre eficientizarea timpului și reducerea timpului pierdut între ecrane. Ce ne poți spune despre mitul privind multitasking-ul?
Multitasking-ul, din studiile pe care le-am citit și pe care le-am analizat, este ceva ce ne place să credem că reușim să facem, însă de fapt este doar o schimbare de taskuri. Este un vis al multora care se transformă în coşmar atunci când nu iese pentru că te şi consumă foarte repede de energie. Aşa ajungem în situația în care ne oprim în mijlocul unui task și nu mai știm de ce am deschis un fişier sau ce urma să facem?! Atunci creierul este suprasolicitat și este într-un moment în care are nevoie de un restart, iar aici intervin exercițiile pe care le fac în workshop-urile mele. Aceste exerciții vin în susținerea nevoii de a lua pauze, pentru că nu poți să stai trei-patru ore încontinuu, să ai aceeași productivitate și același engagement. Sunt lucruri simple pe care însă oamenii nu reușesc să le facă din cauza conectării nonstop la ecrane.
Sunt foarte importante valorile, obiectivele și intențiile clientului.
Vorbești despre desființarea mitului de multitasking și despre nevoia normală de a lua pauze, te rog sa îmi spui despre ce altă filosofie vorbești în cursurile tale?
În discuțiile pe care le am cu clienții mei este important să identific care sunt obiectivele lor și mai ales valorile pe care doresc să le apere și să le susțină. De multe ori, discuția începe de la faptul că clientul petrece foarte mult timp pe telefon sau că se uită la filme mai mult decât ar trebui, când ar putea să facă altceva mai valoros cu timpul acesta. Chiar dacă începe așa, ulterior se duce către o nevoie neadresată. Acest comportament în care se face abuz de mediul digital, vine pe fondul unui dezechilibru produs în urma a ceva ce nu este ok. Este important să ajung cât mai repede la valorile clientului și ceea ce este important pentru el. Odată conştientizate aceste lucruri, încep să apară şi schimbările de comportament. Aşadar foarte importante sunt valorile, obiectivele și intențiile clientului.
Urmăriţi interviul integral pe “Marketing Talks” și pe Marketing Focus.
Comenteaza