De ce unele idei de marketing prind si altele nu? O intrebre la care se rapunde mai greu, indiferent de nivelul de experienta.Iar raspunsurile care aduna dovezi concrete sub forma de exemple si studii de caz functioneaza cel mai bine. Iata o explicatie pentru succesul cartii „Contagious: What Thins Catch On” a lui Jonah Berger, desemnata t cartea de marketing a anului 2014 de catre American Marketing Association.
Cartea incepe cu un mic exemplu din industria ospitalitatii: lansarea unui restaurant din Philadelphia. O categorie interesanta pentru ca peste 25% dintre ele se inchid inca din primele doua luni iar 60% dispar inca din primii trei ani. La fel ca orice afacere mica, restaurantele au, in general, o mare problema de awareness pentru ca nu-si permit sa investeasca mult in publicitate. Ca urmare, depind de ceea ce spun altii despre ele. Barclay Prime a gasit solutia de a genera buzz: un cheesesteak de 100 de dolari!. Ideea a prins si a generat suport in lant pentru intreg mixul de rpomovare: invitatii la show-uri TV,acoperire mediadica in publicatii de prestigiu, aparitii in seriale si show-uri de televiziune precum „Best Food Ever” pe Discovery Channel sau Late Show.
Exemplele sunt multe si variate ins amiza cartii este sa descopere care sunt mecanismele din spatele acestei „social epidemics”? Lectura placuta![pb_builder]
Comenteaza