Un procent îngrijorător de peste 71% dintre oamenii de marketing nu au reușit să livreze rezultatele așteptate de echipele de management în 2013, arată ultimul studiu din programul Global Marketing Effectiveness al Fournaise Marketing Group. Compania a repetat  studiul despre  performanța oamenilor de marketing în a livra  ROI (return-on-investment) cuantificabil cum ar fi vânzări, cota de piață, prospecții sau conversii în campaniile lor de marketing pe un eșantion de 1200 de manageri și specialiști de marketing din America de Nord, Europa, Asia și Australia și prin măsurarea eficacității a aproximativ 2.5 milioane de strategii de marketing, campanii și reclame realizate prin toate canalele de media, în mai mult de 20 de țări din toată lumea.

Principala cauză a lipsei performanței pornește de la faptul că trendurile de tipul automatizării de marketing, big data și campaniile omnichannel au diminuat focusul de la metodele probate și testate de a genera rezultate. Cu toate că aceste preocupări sunt cât se poate de justificate, problema a fost proporția acestora în bugete și în timpul alocat lor de către marketeri, comparativ cu numărul celor care au ramas fideli strategiilor tradiționale. Cifrele sunt revelatoare:

  • 71% dintre specialiștii de marketing care au participat la cercetare au pus mai mult accent pe campaniile de marketing și pe bugetele pentru instrumentele noilor canale de media (în special mobil, social și digital) și au petrecut prea puțin timp pentru analizarea propunerilor de valoare. Rezultatele acestora au fost de trei ori mai ineficiente, în medie, în termeni de rezultate de business și ROI, decât ale acelora care nu au neglijat acest aspect în campaniile lor;
  • 70% dintre marketerii chestionați au pus prea mult accent pe automatizarea marketingului, strategiile omnichannel și big data în defavoarea optimizării propunerilor de valoare;
  • 79% dintre marketeri au recunoscut că nu au reușit să obțină rezultatele așteptate de managerii lor.

Ce ar trebui să rețină specialiștii de marketing după părerea lui Jerome Fontaine, CEO al Fournaise? Nicio campanie nu va excela în rezultate, fără cercetarea și optimizarea propunerilor de valoare, indiferent de mediile folosite. “Acei marketeri care și-au făcut din instrumente esența strategiei au greșit în 2013. În industria anvelopelor se spune că forța nu înseamnă nimic fără control. În industria marketingului, forma nu înseamnă nimic fără conținutul adecvat.”

Ca și anul trecut, recomandăm echilibrarea acestor preocupări justificate legate de noile tehnologii sau indicatorii soft legați de comunicarea de marketing cu perfomanța hard, concretizată în venituri, vânzări, cota de piața, profit. Cartea Accounting for Managers poate fi o lectură utilă sau programele de studiu de la Diploma Profesională și Diploma în Marketing Chartered PostGraduate, mai ales modulul Analysis and Decision.

Trainingul  Chartered Institute of Marketing (CIM) pentru profesioniștii de marketing încearcă să suplinească tocmai aceste lipsuri și să ofere marketerilor instrumente și noțiuni financiare și de business în așa fel încât să poată vorbi aceeași limbă cu angajatorii, să câștige sau să-și consolideze credibilitatea în cadrul boardului. Programele de training în marketing și curriculumul CIM au la bază studii și feedback permanent de la angajatori, aceștia transmițând care sunt cunoștințele și competențele de care au nevoie marketerii cu care lucrează.

[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.