Pe 20 ianuarie, practicienii de marketing sunt invitați să exerseze și să aprofundeze principiile scrierii publicitare eficiente cu unul dintre cei mai experimentați publicitari și copywriteri din România, Florin Dumitrescu!

Argumentație, strategie, redactare

Îndeletnicirea de a lăuda o marfă, de a face recomandări de vânzare și de a-i convinge pe oameni să cumpere – a fost, încă de la origini, una bazată pe cuvinte, pe expresie verbală. Avem, încă din era preindustrială, o tradiție a strigăturilor și a etalajului negustoresc, care stă la baza copywriting-ului modern, dar și a logicii argumentative, chiar și a gândirii strategice a campaniilor.

Totuși, în zilele noastre, în care potențialul componentei vizuale tinde să – vorba aceea – „ia ochii”, expresia verbală tinde să fie neglijată și desconsiderată.

Cursul de copywriting pe care îl propun Institutului de Marketing este bazat pe o serie de cursuri practice și seminare pe care le-am perfecționat în timp, ținând seama de feedback-ul cursanților mei, în general oameni din publicitate, marketing, PR și din zona de ONG-uri. Lucrul nemijlocit cu ei, alături de preocuparea de a le afla nevoile și dificultățile, m-au ajutat să rafinez corpusul teoretic care poate fi regăsit în Reorica sloganului, manualul publicat anul trecut la Editura Integral.
Evident, mă ajută și experiența mea în domeniu, cei 25 de ani de activitate în domeniul comunicării comerciale. Dar – tocmai! – pentru că acești 25 de ani sunt caracterizați de un dinamism și de o variabilitate fără precedent, am încercat, pe de o parte, să mă updatez permanent la cele mai noi tendințe, pe de altă parte să surprind și să cristalizez ceea ce este constant, imutabil și universal uman în redactarea publicitară.

 

Instrumente utile

În toate marile tradiții culturale (cum ar fi cea anglo-americană, cea grosso modo europeană etc), instrumentele specifice ale copywriterului sunt retorica, semiotica și teoria argumentării.
Și art-directorii sunt înarmați cu elemente de analiză semiotică și de retorică vizuală, care ar trebui să înlesnească „vorbitul pe aceeași limbă” în cadrul echipei de creație. Echipă care, în ansamblu, e bine să primească și un minim instructaj în domeniu, ca în epoca de aur a publicității, cea pe care o știm din Mad Men, unde marile agenții (devenite cu timpul multinaționale) și-au fasonat fiecare propriul ei arsenal de procedee, propria metodologie, care era vândută și clientului ca sistem unic și infailibil de
a-i rezolva nevoile de comunicare. Acesta conținea elemente de marketing, socio-antropologia consumului, psihologia consumatorului etc
Cu timpul, aceste mari mașinării strategice sunt bazate tot mai mult pe cercetare de piață și pe studii calitative de tip consumer insight.
De asemenea, creativii români mai vechi în branșă își amintesc de moda SIT, care a venit și la noi la începutul anilor 2000. Era un soi de retorică încapsulată, menită să fie folosită în agenții, cu promisiunea unor rezultate cvasi-sigure. Până la urmă, SIT s-a dovedit o cale sigură către premiile din festivalurile de creație, tocmai pentru că membrii juriilor adorau SIT. Deci un cerc vicios, un joc de societate în interiorul industriei.

Cred că, dacă pleci de la principii, nu de la formule-conservă, și dacă stimulezi gândirea critică a cursanților, le dai ocazia să învețe ceva mai important dacât o rețetă: îi înveți cum să abordeze relația cu consumatorul, cum să gândească strategic, cum să vadă marile linii de forță în sistemul actual al brandurilor. Și cum să acționeze în acest complex câmp de bătaie.

 

Slogan de impact

La curs o să vorbim despre sloganuri antologice precum „I like Ike” al președintelui Dwight „Ike” Eisenhower, „Go well, go Shell” sau „Tu și Tuborg”. Vom vedea de ce sunt puternice și în ce constă impactul lor. În principiu, e vorba de două mari deziderate pe care acestea le îndeplinesc (uneori ele ajungând să se suprapună): brand awareness și memorabilitate. Mai multe, însă, la curs!

 

Workshop-ul se adresează tuturor celor care coordonează sau se ocupă de activități de marketing și sunt responsabili pentru dezvoltarea sau evaluarea textelor publicitare, indiferent că lucrează inhouse, cu freelanceri sau cu agenții. 

 

STRUCTURA CURSULUI

Bazele scrierii publicitare eficiente:

  •         de la USP la concept creativ;
  •         de la slogan la copy;
  •         de la clasic la digital.

 

 

Detalii și înscrieri:

Telefon: 0752 436 728; 0373 743 377

Email: info@institutuldemarketing.ro

 

Spread the love