SPRIJINIȚI ORGANIZAȚIA CU KNOW-HOW STRATEGIC, CREȘTEȚI REZULTATELE DE BUSINESS

 Pregătiți și abordați  strategic procesul de Business Planning, învățați, aplicați și internalizati procesul SOSTAC

Cum vă ajută?

Conținutul Cursului de planificare strategică dezvoltat în jurul modelului SOSTAC creează un cadru riguros pentru a ghida membrii echipei în procesul de Business Planning. Modelul este potrivit pentru a reuni și a valorifica într-o manieră coerentă insight-urile colectate din instrumentele, modelele, analizele  deja folosite în organizație (informații despre competiție, poziționare a mărcii, analiza factorilor interni, analiza factorilor externi, date despre consumatori etc). De asemenea, în cadrul cursului, pe baza nevoilor specifice identificate, se aprofundează și se aplică noi instrumente care să genereze insight-uri  relevante pentru provocările de business.

Modelul SOSTAC este util atât pentru planificarea strategică de marketing, cât și pentru planificarea campaniilor de marketing.

SOSTAC a fost votat cel de-al treilea cel mai popular model de marketing, în sondajul CIM, deoarece este ușor de reținut și asigură structurarea planurilor pentru diferite activități de planificare.

Cui se adresează?

Cursul de planificare strategică, model SOSTAC, se adresează atât corporațiilor, cât și companiilor mici și mijlocii interesate să își sprijine creșterea, subliniind rolul și stimulând abilitățile și cunoștințele de marketing strategic din cadrul echipelor comerciale (marcomm, comunicare internă, product management, customer experience, vânzări). Cursul răspunde și nevoii de a dota echipa de marketing cu instrumente și know-how, pentru a obține o abordare și o mai bună înțelegere a funcției lor dincolo de activitatea tactică de zi cu zi.

Structură curs

Acest curs poate fi livrat in-house ca atare sau adaptat minuțios pentru a satisface nevoile specifice ale echipelor companiei.

Modelul SOSTAC oferă o abordare simplă, dar structurată și cuprinzătoare în șase etape, fiecare etapă pune o întrebare simplă și oferă instrumente pentru a răspunde eficient:

  1. Situation analysis – where are we now?
  2. Objectives – where do we want to be?
  3. Strategy – how do we get there?
  4. Tactics – how exactly do we get there?
  5. Action – what is our plan?
  6. Control – did we get there?

Cursul de planificare strategică, model SOSTAC oferă un checklist cu cele mai bune practici susținute de exemple din viața reală și exerciții interactive care vă vor ajuta să înțelegeți și să integrați coerent următoarele instrumente:

  • Auditul de marketing: date despre consumatori  de la demografie și pană la o înțelegere intimă, personalizată, valori, motivații, proces de luare a deciziei, analiza competiției, mediul intern, mediul extern;
  • TOWS, ca un instrument mai cuprinzător, care urmăreste să sprijine și  să imbunătățească poziția competitivă actuală pentru fiecare brand sau proiect;
  • Modelul 5 S’s, pentru stabilirea de obiective clare și realiste;
  • Segmentare, Targetare, Poziționare, definirea propunerii de valoare;
  • Mixul de Marketing , 4Ps/ 7Ps,  alegerea tacticilor celor mai potrivite pentru atingerea obiectivelor în situația și constragerile identificate;
  • Strategia de poziționare a brandului;
  • Planul Promoțional de Marketing;
  • Gestionarea resurselor, lucrul eficient cu furnizorii și agențiile pentru executarea planurilor;
  • Control Dashboard: cum se măsoară performanță, KPIs, definirea succesului, măsuri alternative.

Investiție

Investiția în curs depinde de o serie de factori cum ar fi: durată,  complexitate, grad de customizare, număr de participanți și gradul de specializare a trainerului.

Fiecare program este personalizat, dar în același timp flexibil pentru a răspunde rapid și punctual nevoilor specifice din companii, de la training one-to-one la programe tip Academy.

Abordarea de lucru pe care o recomandăm include câteva etape de analiză a nevoilor și calibrare de soluții, cu etape opționale care pot include evaluarea competențelor de marketing ale echipei, dezvoltarea de proiecte interne cu facilitatori dedicați și pană la programe cu continuitate care includ certificare internațională sau pregătire continuă.

Număr recomandat de participanți

8- 15

TRAINER

Paul Smith

Paul Smith

Nivel curs

Mediu – Avansat

Cursuri complementare

Contactați-ne pentru detalii!

Haideți să finalizăm împreună o soluție de training de marketing adaptată nevoilor organizației dumneavoastră.

Ce spun companiile?

HERBALIFE

Echipa Herbalife își dorea un pachet de training integrat pentru creșterea performaței în dezvoltarea și implementarea programelor de marketing, cu aprofundarea celor mai noi concepte si trenduri de marketing. În afară de dezvoltarea abilităților individuale, scopul training-ului a fost și acela de a alinia echipa în vederea implementării activităților prioritare de marketing integrat identificate astfel.