CLIENȚI FERICIȚI ȘI REZULTATE

Creșteți perfomananța categoriilor cu un curs dedicat!

Cum vă ajută?

Cele două zile de curs sau patru sesiuni interactive online asigură introducerea în conceptele, principiile şi bunele practici de category management şi susţine dezvoltarea unui set de competenţe analitice, dar şi abilitatea de a defini categorii, de a evalua oportunităţi, alternative de optimizare a sortimentelor, planogramare sau alte instrumente vitale în managementul profitabil al categoriei.

Cui se adresează?

Cursul se adresează profesioniştilor care dezvoltă şi susţin programe de managementul categoriei.

Structură curs

Modulele 1 şi 2

Introducere în managementul categoriei

Cum ajută un proces coerent de management al categoriei? Beneficii şi oportunităţi. Schimbări în comportamentul consumatorilor. Ultimele trenduri din retail. Provocări pentru retalieri şi furnizori.

Definiţii şi atribute alte procesului de management al categoriei

Parteneriatul retailer-furnizor. “The Category Captain “                     

The Shopper, at the heart of the Category Management process

Experienţa de cumpărare. Misiuni de cumpărare

Maximizarea flow-ului de traffic. Design-ul de magazin. Plasare și elemente adiacente

Planul categoriei. Modelul de bune practici în 8 paşi
1. Definirea categoriei
• Nevoile consumatorilor. Segmentări de categorie
• Arborele de decizie al consumatorului. Exerciţiu aplicat.

2. Roluri în categorie
• Definirea rolurilor într-o categorie. Exerciţiu aplicat de atribuire de rol diverselor categorii în funcţie de tipurile de magazine.

3. Evaluarea categoriei
• Trenduri și factori care influențează categoria
• Analiza oportunităților. Pârghii de acțiune
• Exerciţiu practic de evaluare a categoriei şi identificare a oportunităţilor de creştere.

4. Indicatori de performanță
• Identificarea de indicatori de performanță care se potrivesc cel mai bine categoriei și stabilirea de obiective.

5. Strategii de categorie
• Exemple de strategii de categorie

6. Tactici de categorie

SORTIMENTELE
• Market coverage; depth vs breadth
• Roluri strategice la nivel de produs: generator de traffic, de profit, diferențiere
• Oportunități de listare. Analiza gamelor (long tail assesements). Managementul portofoliului și deduplicarea.
• Organizarea sortimentelor pe clustere care să impulsioneze creșterea categoriei.
Exercițiu practic: analiză de sortiment și propunerea de schimbări pentru optimizarea performanței categoriei.

Modulele 3 și 4

PREȚUL
• Elasticitatea prețului
• Politica de preț

PROMOVAREA
• Analiza promovării: volum de bază, volum incremental; eficiența promovării.

MERCHANDISING-UL
• Walking the aisle; facing and visibility; eye-level
• Planograma; componentele merchandising-ului; “share of sales” vs “share of space”
• Semnalizarea categoriei
• Micro-merchandising

Cristina Toma este un profesionist cu peste 15 ani de experienţă în cercetare de piaţă România și regiunea CEE şi consultant cu proiecte de category management și programe de training și workshop-uri de category management susținute cu retaileri și producatori din FMCG, farma, lanţuri de benzinării. Este Managing Partner  la Studio 16 Software & Design. 

Cât costă?

450 euro + TVA

Detalii și modalități de plată. Plata se va face prin transfer bancar în contul RO51RZBR0000060013127649, deschis la Raiffeisen Bank, București, sucursala Cotroceni, Bd, Vasile Milea 4 pe numele companiei More Marketing Solutions.

Vă rugăm să precizați dacă plătitorul sunteți dumneavoastră, ca persoană fizică, sau organizația la care lucrați și să furnizați toate datele necesare: nume, adresă, CUI sau CNP.

Profitați de acest curs în abonamentul de training individual!

AFLAȚI MAI MULTE!

Când este următorul curs?

26-27 ianuarie și 2-3 februarie 2022, 9:00-12:30

TRAINER

Cristina Toma

Nivel curs

Intermediar

Cursuri complementare

Rezervați-vă loc din timp!

ÎNSCRIEȚI-VĂ ACUM

Ce spun cursanţii?

Raluca Raitan

”Cele mai bune cursuri de marketing!

Raluca Raitan, Digital Product Manager, BRD
VEZI MAI MULTE