BUSINESS INTELIGENCE – MODELE ȘI STUDII DE CAZ

Automatizare prelucrării datelor, generarea și actualizarea rapoartelor și a tablourilor de bord în Excel, folosind Power Query și Power Pivot

Cum vă ajută?

În urma participării la acest curs veți învăța cum puteți:

  • să obțineți date din diverse surse (directoare, fișiere tip text, csv sau pdf, pagini web), în vederea analizei;
  • să prelucrați și să combinați rapid aceste date, fără a folosi funcții și formule, pentru a le aduce într-un format adecvat analizei;
  • să automatizați „task-uri” repetitive din Excel fără a folosi macrocomenzi;
  • să creați rapoarte si tablouri de bord (dashboard) pe baza datelor stocate în mai multe surse;
  • să lucrați cu un volum mare de date – fișiere ce pot conține milioane de rânduri;
  • să actualizați rapoartele și dashboard-urile cu un singur click.

Cui se adresează?

Cursul este unul introductiv și se adresează în special celor care prelucrează volume mari de date, generează rapoarte și tablouri de bord (dashboards) în vederea analizei rezultatelor unei organizații și luării deciziilor.

Recomandăm ca participanții să fie utilizatori de Excel de nivel cel puțin mediu spre avansat (obișnuiți cu lucrul cu tabele și Pivot Table).

De ce un curs aplicat de Power Query și  Power Pivot?

Cursul este interactiv și conține modele și studii de caz în care veți putea aplica noțiunile învățate.

Power Query și  Power Pivot sunt cele doua componente de “Business Intelligence” dezvoltate în Excel.

Power Query permite:

  • Importul datelor din diverse surse, ca de exemplu: directoare (foldere), fișiere excel, dar și de tip text, csv sau pdf, pagini web, baze de date (SQL server, Access etc.).
  • Transformarea datelor în vederea conectării și combinării acestora pentru a răspunde nevoilor de analiză;
  • Automatizareataskurilor” repetitive și complexe în Excel, actualizarea rapoartelor cu un “click”;
  • Combinarea mai multor surse de date;
  • Lucrul cu un volum mare de date (peste milioane de rânduri a puțin peste 1 milion în Excel);
  • Fișiere de dimensiuni mai mici și o viteza mai mare, decât atunci când folosim metodele tradiționale de prelucrare a datelor din Excel.

Power Pivot permite:

  • Crearea de rapoarte PivotTable și diagrame PivotChart având la bază date situate în diverse surse;
  • Crearea de „dashboard-uri” sugestive care pot fi actualizate cu un singur „click”;
  • Lucrul cu un volum mare de date (peste milioane de rânduri a puțin peste 1 milion – în Excel).

Structură curs

  1. Power Query Editor
  • importuri din diverse surse – fișiere excel (dintr-o singură foaie sau mai multe), csv, text, pdf, directoare și pagina web.
  • transformări de date:
    • eliminare rânduri/coloane, divizare coloane, adăugare coloane;
    • conversia și formatarea deferitelor tipuri de date: text, număr, dată;
    • sortare și filtrare coloane, grupare date, transformare date din format matrice în format listă;
    • combinarea datelor (îmbinare/adăugare), crearea unei interogări referință/duplicat;
  • încărcarea și actualizarea datelor folosind Power Query Editor.
  1. Power Pivot
  • obținerea, transformarea și încărcarea datelor provenind din diverse surse;
  • modelarea datelor: crearea relațiilor între tabele de date, crearea de coloane calculate și măsuri;
  • crearea unui tabel Calendar în Power Pivot;
  • crearea unui tablou de bord (dashboard) care conține rapoarte și diagrame, creare KPI.

Durata cursului: 8 ore – 2 zile x 4 ore (de la 9:00 la 13:00, online pe Zoom)

Pentru participare sunt necesare un laptop cu Microsoft Excel cel puțin versiunile 2010, 2013 (în acest caz trebuie să instalați Power Query și Power Pivot în meniu. De preferat versiunea 2016) și conexiune la internet.

Accesibilitate Power Query si Power Pivot

Power Query Editor​Power Pivot
Începând cu Excel 2010:​

  • Excel 2010 si Excel 2013 – Tab separat, se adaugă din ​File->Options-> Add ins -> COM Add-ins ​

Daca nu   exista in COM Add-ins se descarcă de pe​

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=39379

  • Excel 2016, 2019, 2021,​
  • Microsoft 365.​
Începând cu Excel 2010:​

  • Excel 2010 – se descarcă gratis de pe​

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=43348

  • Excel 2013 Professional Plus și Standalone,​
  • Excel 2016 Professional Plus și Standalone,​
  • Excel 2019, 2021,​

Microsoft 365.​

Observație, pentru versiunile Excel 2010 și 2013:

  1. Întâi verificați în File->Options-> Add ins -> COM Add-ins -GO dacă există aceste instrumente și adăugați-le în Excel.
  2. Dacă nu există, întâi descărcați-le folosind link-urile de mai sus.

Investiție

Investiția în curs depinde de o serie de factori cum ar fi: durată,  complexitate, grad de customizare, număr de participanți și gradul de specializare a trainerului.

Fiecare program este personalizat, dar în același timp flexibil pentru a răspunde rapid și punctual nevoilor specifice din companii, de la training one-to-one la programe tip Academy.

Abordarea de lucru pe care o recomandăm include câteva etape de analiză a nevoilor și calibrare de soluții, cu etape opționale care pot include evaluarea competențelor de marketing ale echipei, dezvoltarea de proiecte interne cu facilitatori dedicați și pană la programe cu continuitate care includ certificare internațională sau pregătire continuă.

Haideţi să discutăm care ar fi cea mai potrivită soluţie de training!

Progamaţi o discuţie de consiliere!

Număr recomandat de participanți

8-15

TRAINER

Alina Stancu

Alina Stancu

Nivel curs

Intermediar

Cursuri complementare

Contactați-ne pentru detalii!

Haideți să finalizăm împreună o soluție de training de marketing adaptată nevoilor organizației dumneavoastră.

SCRIEȚI-NE!

Ce spun companiile?

HERBALIFE

Echipa Herbalife își dorea un pachet de training integrat pentru creșterea performaței în dezvoltarea și implementarea programelor de marketing, cu aprofundarea celor mai noi concepte si trenduri de marketing. În afară de dezvoltarea abilităților individuale, scopul training-ului a fost și acela de a alinia echipa în vederea implementării activităților prioritare de marketing integrat identificate astfel.