BUSINESS INTELIGENCE – MODELE ȘI STUDII DE CAZ
Automatizare prelucrării datelor, generarea și actualizarea rapoartelor și a tablourilor de bord în Excel, folosind Power Query și Power Pivot
Cum vă ajută?
În urma participării la acest curs veți învăța cum puteți:
- să obțineți date din diverse surse (directoare, fișiere tip text, csv sau pdf, pagini web), în vederea analizei;
- să prelucrați și să combinați rapid aceste date, fără a folosi funcții și formule, pentru a le aduce într-un format adecvat analizei;
- să automatizați „task-uri” repetitive din Excel fără a folosi macrocomenzi;
- să creați rapoarte si tablouri de bord (dashboard) pe baza datelor stocate în mai multe surse;
- să lucrați cu un volum mare de date – fișiere ce pot conține milioane de rânduri;
- să actualizați rapoartele și dashboard-urile cu un singur click.
Cui se adresează?
Cursul este unul introductiv și se adresează în special celor care prelucrează volume mari de date, generează rapoarte și tablouri de bord (dashboards) în vederea analizei rezultatelor unei organizații și luării deciziilor.
Recomandăm ca participanții să fie utilizatori de Excel de nivel cel puțin mediu spre avansat (obișnuiți cu lucrul cu tabele și Pivot Table).
De ce un curs aplicat de Power Query și Power Pivot?
Cursul este interactiv și conține modele și studii de caz în care veți putea aplica noțiunile învățate.
Power Query și Power Pivot sunt cele doua componente de “Business Intelligence” dezvoltate în Excel.
Power Query permite:
- Importul datelor din diverse surse, ca de exemplu: directoare (foldere), fișiere excel, dar și de tip text, csv sau pdf, pagini web, baze de date (SQL server, Access etc.).
- Transformarea datelor în vederea conectării și combinării acestora pentru a răspunde nevoilor de analiză;
- Automatizarea „taskurilor” repetitive și complexe în Excel, actualizarea rapoartelor cu un “click”;
- Combinarea mai multor surse de date;
- Lucrul cu un volum mare de date (peste milioane de rânduri a puțin peste 1 milion în Excel);
- Fișiere de dimensiuni mai mici și o viteza mai mare, decât atunci când folosim metodele tradiționale de prelucrare a datelor din Excel.
Power Pivot permite:
- Crearea de rapoarte PivotTable și diagrame PivotChart având la bază date situate în diverse surse;
- Crearea de „dashboard-uri” sugestive care pot fi actualizate cu un singur „click”;
- Lucrul cu un volum mare de date (peste milioane de rânduri a puțin peste 1 milion – în Excel).
Structură curs
- Power Query Editor
- importuri din diverse surse – fișiere excel (dintr-o singură foaie sau mai multe), csv, text, pdf, directoare și pagina web.
- transformări de date:
- eliminare rânduri/coloane, divizare coloane, adăugare coloane;
- conversia și formatarea deferitelor tipuri de date: text, număr, dată;
- sortare și filtrare coloane, grupare date, transformare date din format matrice în format listă;
- combinarea datelor (îmbinare/adăugare), crearea unei interogări referință/duplicat;
- încărcarea și actualizarea datelor folosind Power Query Editor.
- Power Pivot
- obținerea, transformarea și încărcarea datelor provenind din diverse surse;
- modelarea datelor: crearea relațiilor între tabele de date, crearea de coloane calculate și măsuri;
- crearea unui tabel Calendar în Power Pivot;
- crearea unui tablou de bord (dashboard) care conține rapoarte și diagrame, creare KPI.
Durata cursului: 8 ore – 2 zile x 4 ore (de la 9:00 la 13:00, online pe Zoom)
Pentru participare sunt necesare un laptop cu Microsoft Excel cel puțin versiunile 2010, 2013 (în acest caz trebuie să instalați Power Query și Power Pivot în meniu. De preferat versiunea 2016) și conexiune la internet.
Accesibilitate Power Query si Power Pivot
Power Query Editor | Power Pivot |
---|---|
Începând cu Excel 2010:
Daca nu exista in COM Add-ins se descarcă de pe https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=39379
| Începând cu Excel 2010:
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=43348
Microsoft 365. |
Observație, pentru versiunile Excel 2010 și 2013:
- Întâi verificați în File->Options-> Add ins -> COM Add-ins -GO dacă există aceste instrumente și adăugați-le în Excel.
- Dacă nu există, întâi descărcați-le folosind link-urile de mai sus.
Investiție
Investiția în curs depinde de o serie de factori cum ar fi: durată, complexitate, grad de customizare, număr de participanți și gradul de specializare a trainerului.
Fiecare program este personalizat, dar în același timp flexibil pentru a răspunde rapid și punctual nevoilor specifice din companii, de la training one-to-one la programe tip Academy.
Abordarea de lucru pe care o recomandăm include câteva etape de analiză a nevoilor și calibrare de soluții, cu etape opționale care pot include evaluarea competențelor de marketing ale echipei, dezvoltarea de proiecte interne cu facilitatori dedicați și pană la programe cu continuitate care includ certificare internațională sau pregătire continuă.
Număr recomandat de participanți
8-15
TRAINER
Alina Stancu
Nivel curs
Intermediar
Cursuri complementare
Ce spun companiile?
HERBALIFE
Echipa Herbalife își dorea un pachet de training integrat pentru creșterea performaței în dezvoltarea și implementarea programelor de marketing, cu aprofundarea celor mai noi concepte si trenduri de marketing. În afară de dezvoltarea abilităților individuale, scopul training-ului a fost și acela de a alinia echipa în vederea implementării activităților prioritare de marketing integrat identificate astfel.