Un training de marketing intensiv conține instrumente utile, noțiuni explicate cu exemple, dinamică de grup, exerciții și studii de caz. Iar la cursul susținut de Geanina Ghiculescu (Head of Retail Marketing, METRO Cash & Carry și trainer Institutul de Marketing), cei care au intrat recent în departamentele de marketing venind din alte zone sau fără să aibă o pregătire academică sau practică pot accesa o bază solidă de noțiuni și instrumente de marketing care să-i ajute să se implice eficient în activitățile de profil din cadrul companiei.
Am stat de vorbă cu Geanina despre cursul de Marketing Essentials, la care vă așteptăm în perioada 13-14 martie, dar și despre exemple, trenduri și bune practici.

De ce este important un curs de Marketing Essentials

Pentru a te deprinde cu aptitudini vitale dezvoltării oricărei afaceri sustenabile. În plus, participând, vei învăța cum să analizezi datele, tendințele de marketing și nevoile consumatorilor. Cursul de marketing aplicat se adresează celor care își doresc o carieră în domeniu și sunt la început de drum sau celor ce au legături conexe cu marketingul și își doresc să exploreze această arie. Participarea la cele două sesiuni vă va ajuta să vă însușiți o bază solidă de noțiuni și instrumente de marketing pentru o implicare eficientă în activitățile de profil din cadrul companiei.

Ce înseamnă și cum se măsoară eficiența în marketing

În opinia mea, eficiența în marketing înseamnă că fiecare leu din buget cheltuit ar trebui să aibă ca scop atingerea obiectivelor strategice. Orice tip de tactică din strategia de marketing trebuie să fie măsurată și comparată cu obiectivele stabilite inițial. Există mai mulți metrici ce ne ajută să măsurăm succesul, în funcție de obiectivul ales. Dacă vorbim de o campanie de brand, vom urmări brand awareness și top of mind, dacă realizăm o campanie de generare de leaduri vom urmări numărul de lead-uri și rata de conversie. Iar cel mai important, dacă avem o campanie ATL: rată de conversie, brand awareness, vânzări, GRPs. Și nu în ultimul rând, cel mai important metric este ROI (Return on Investment).

Departamentul de marketing nu mai este de mult doar un centru de cost, ci și un departament aducător de profit. Orice specialist în marketing trebuie să dețină capabilități analitice pentru a-și monitoriza performanțele folosind o serie de măsurători.

Regulile și instrumentele esențiale în planificarea unei campanii de marketing digital

Pașii pe care recomand să-i urmăm în momentul în care ne dorim să realizăm o campanie de marketing digital sunt următorii:

  • Definirea audienței (target prospects/customers); pentru a cunoaște cât mai bine audiența, putem apela la o serie de întrebări (ex: Clientul meu perfect este bărbat sau femeie? Care este venitul net per gospodărie al clientului meu perfect? Clientul meu perfect are prins produsul/serviciul meu în bugetul de cheltuieli? etc) sau la anumite instrumente (ex: ABCDE pentru profilarea clienților, unde A vine de la “Attitudes”, B de la “Brands”, C de la “Channels”, De de la “Desires” și E de la “Events” etc)
  • Definirea obiectivului/ target-ului ce trebuie atins; metricii pe care îi putem folosi pentru a măsura succesul pot fi: rata de conversie, PPC (Pay-Per-Click), Google AdWords care vă va ajuta să experimentați și să determinați cele mai eficiente cuvinte cheie etc
  • Definirea bugetului alocat campaniei
  • Crearea conținutului publicitar; marketing-ul online funcționează atunci când vă concentrați pe unul sau două lucruri; nu uitați că nu vindeți produsul sau serviciul, ci beneficiul pe care îl are clientul, iar atunci când creați conținutul este bine să identificați anumite cuvinte cheie emoționale asociate produsului/serviciului: distractiv, relaxant, confortabil pe care să le utilizați în reclamă; și nu uitați atunci când realizați banner-ul: consumatorul scanează, nu citește (recomandare de carte: “Don’t make me think” – Steve Krug)
  • Urmărirea și monitorizarea campaniei; urmărirea și reacționarea în mod rapid la succesele sau insuccesele campaniei sunt esențiale pentru menținerea unei campanii eficiente.
    O campanie de marketing digital eficientă nu trebuie să fie nici costisitoare și nici complexă. Folosind pașii de mai sus, urmărind constant campania pe parcursul derulării ei, puteți crea o campanie rentabilă cu un bun ROI.

În cadrul cursului de Marketing Essentials care sprijină participanții să își însușească rapid un set de noțiuni cheie de marketing și un vocabular de termeni de specialitate, teoria va fi aprofundată prin exemple, exerciții și studii de caz  – printre care un studiu extins Ikea.

Vă învităm să cițiți continuarea acestui interviu pe site-ul Marketing Focus.

Geanina Ghiculescu, Head of Retail Marketing METRO Cash & Carry, a finalizat, împreună cu Institutul de Marketing și Oxford College of Marketing, Diploma în Marketing Profesional de la Chartered Institute of Marketing și deține titulatura de Chartered Marketer.

Detalii și înscrieri la cursul Marketing Essentials: info@institutuldemarketing.ro.