Ce înseamnă automatizare de marketing ? Când şi de ce o folosim? Ce industrii pot profita de automatizare? Ce soluții alegem și de ce?  Care sunt etapele și unui proces de adoptare și implementare a unei astfel de soluții?

Aprofundăm tema cu exemple din industrii diverse, de la auto la farma sau FMCG de la Adrian Alexandrescu, Managing Partner al companiei Mediapost Martech, parte a grupului Mediapost Hitmail. Este un antreprenor care a fondat de la zero cinci companii care activează profitabil şi a lucrat cu clienţi  diverşi, de la Nestle, Delhaize, T-Mobile Germany, T-Mobile Romania (Telekom), Audi, Seat, LG, Hochland, Red Bull, MetLife, CEC Bank, Mobexpert, Martini şi până la SAP, IBM, Diageo, Ozone, Sensiblu.

  1. Ce este automatizarea de marketing? Cine este Adrian Alexandrescu de la Mediapost Martech?. 0:003:00
  2. Automatizarea de marketing și de vânzări. Beneficii versus investiții. 3:0010:34
  3. Automatizarea ca oportunitate. Exemple aplicate pe diverse industrii (software, auto, FMCG). 10:3418:52
  4. Provocări în alegerea soluțiilor de automatizare. Hubspot vs. Salesforce. 18:5224:36
  5. Criterii de alegere a soluției de automatizare. 24:3627:22.

Automatizarea de marketing se refera la ansamblul tehnicilor, metodelor si tehnologiilor utilizate cu scopul de a creste eficienta operatiunilor de marketing prin procedee automate.  Automatizarea poate include elemente cu miza strategică ( retentie, customer experience), dar și interactiuni , pași sau secvențe de comunicare care sprijină procesul de informare legată de produse și servicii, care susțin procesul de cumpărare sau satisfacția post-achiziție.

Marian Şeitan care definea automatizarea de marketing ca marketing direct transpus în platforme.

“Sunt 100 de definiții pompoase despre ce înseamnă automatizarea de marketing -explică Adrian Alexandrescu – o să încerc să explic pe românește. Automatizarea de marketing face două lucruri, primul lucru este reprezentat de ceea ce un om nu ar trebui să facă niciodată pentru că este redundant, plictisitor, mai simplu și mai curat să îl facă un sistem automatizat de marketing, iar cel de-al doilea lucru este ceea ce un om nu ar putea să facă niciodată, de exemplu, să urmărească zi de zi ce client nu a mai comandat de trei luni, a cui este ziua de naștere ca să îi spună ”La mulți ani”, a cui este ziua de sfânt, cine a împlinit un an de când e clientul nostru.  Este imposibil pentru o persoană să facă asta zi de zi.

Poți să apelezi la o soluție de automatizare când un om din echipă nu poate să facă un anumit task sau atunci când sarcina este atât de repetitivă și clar definită, încât nu are sens să folosești un om pentru ea.

Mai mult decât atât, domeniul și numele companiei noastre,  „Martech” reprezintă o abreviere,  care vine de la ”Marketing Technology”, dar din ce vedem în piață, și din ce se întâmplă în ultimii ani, lucrăm pentru clienți și cred că ar trebui să se numească ,,Marsellcusttech” pentru că sunt soluții nu numai de marketing, ci și pentru vânzări, customer support și business-ul nostru este mai mult de 40% în zona de sales automation..

Citiți interviul și pe platforma Marketing Focus.

 

Knowledge sharing is caring.