Între marketing și management, între marketing și directorii financiari apar încă probleme, conflicte, neînțelegeri care vin cel mai adesea din lipsa unui vocabular comun, a unor indicatori de performanță aliniați sau a unei viziuni comune asupra business-ului, cu adevărat orientate către client.
Vestea bună este că printre marketerii poeți, visători, orgolioși, se dezvoltă tot mai mulți profesioniști modești, care, cu perseverență asiatică lucrează la temelia unui proces de marketing structurat și măsurabil, folosind cu perseverență picătura chinezească în fiecare department și activitate din organizație pentru a rezolva cu adevărat problemele clienților și a ajunge cu mesaje către ei cât mai transparent, firesc și neintruziv.
Unul dintre ei este Cristina Șerban, Product Marketing Manager Bitdefender, absolventă a programului avansat Diploma in Professional Marketing și, în curând, Chartered Marketer. Mereu interesată de perfecționare și un explorator neobosit în zonele cele mai tehnice ale marketingului, fără a lăsa deoparte interesul pentru marketing prin conținut, limba japoneză sau etica niponă pe care își găsește timp să o insufle prin povești și celor două fetițe ale sale. De la orientare către client, la personalizare de marketing, de la customer experience la marketing metrics, de la cantitate în marketing prin conținut, la imperativul calității, Cristina le descrie de-a lungul parcursului său de pregătire continuă la Institutul de Marketing.
Încotro se îndreaptă marketingul din punctul tău de vedere și care sunt zonele cheie pe care nici un profesionist n-ar trebui să le ignore?
Pentru profesioniştii din marketing, vorbim despre o perioadă dinamică care vine cu extrem de multe elemente noi, dar şi cu o schimbare de viziune de la cea orientată către produs/serviciu, la una orientată, în sfârşit, către client.
Sunt câteva aspecte pe care le consider esenţiale și de care trebuie ţinut cont din ce în ce mai mult:
Consumatorul plasat în centrul tuturor activităților de marketing: Deși sunt deja câțiva ani de când atenția este focalizată pe consumatorul final, această strategie devine acum normă şi pune nevoile şi așteptările clientului în centrul tututor activităţilor de marketing.
Automatizarea și personalizarea mesajului cu ajutorul tehnologiei: De asemenea, tehnologia schimbă modul în care marketerii promovează în piață un produs/serviciu prin automatizarea și personalizarea comunicării pe canalele digitale și tradiționale.
Conținutul – calitate și nu cantitate: Conținutul a fost mereu considerat un element extrem de important al strategiei de marketing. Cu toate că rămâne în continuare o arie prioritară, accentul nu se mai pune pe cât de mult conținut este livrat, ci mai degrabă pe cât de relevant este conținutul pentru audiența vizată.
Citiți tot interviul pe marketingfocus.ro.
Comenteaza