Spre finalul fiecărui an ne întrebăm care ar trebui să fie focusul anului ce urmează, atenți la fiecare noutate din domeniul tehnologiei.  Instrumentele se modifică, evoluează, iar metodele de utilizare ale acestora trebuie să se adapteze și ele. Pentru că doar știind să le folosești, să le măsori și să le integrezi într-o campanie poți spune că ești pregătit pentru viitor.

Setul de competențe digitale trebuie să stea la baza oricărui plan de marketing, fiindcă focusarea individuală, pe arii disctincte: SEO, social media live chat, augmented video, virtual reality, AI sau email hacks le conferă acestora energii și vieți separate, dacă nu fac parte dintr-o strategie coerentă de marketing.

 

Iată 5 sfaturi utile de la Ciaran Rogers, Marketing Director Target Internet, despre elementele cheie ale preocupărilor de marketing în 2020 pentru maximizarea ROI:

 

1. Strategia de marketing – clară, simplă, eficientă

Obiectivele de marketing se aliniază cu obiectivele de business, țintele se stabilesc cu atenție pentru fiecare canal de marketing în parte, iar planul de măsurare trebuie gândit în concordanță și verificat zilnic, pentru a estima dacă traseul este corect. Timpul acordat monitorizării perfomanțelor fiecărui tip de conținut și măsurării rezultatelor este extrem de important.

RECOMANDARE: cursul de Marketing și strategie digitală de la Oxford College of Marketing!

 

2. Investiția în analiză

A înțelege ce îți spun sau nu datele este extrem de important, iar un marketer trebuie să se asigure că toți cei care văd instrumentele Analytics înțeleg la ce se uită, în special seniorii. „Pentru fiecare 10 $ investiți în Analytics, ar trebui să cheltuim încă 90$ pentru resurse inteligente/ analiști”, spune Avinash Kaushik, evangelist Google. E important să se aloce timp analizei și utilizării corecte a Analytics Academy, încurajându-i apoi și pe ceilalți să profite atât de informațiile gratuite, cât mai ales de cursurile complementare de analiză de date pentru a vedea cu arată de fapt peisajul complet al craficelor și tabelelor, cum se setează campanii și cum se interpretează datele, pentru a evita orice confuzie.

Alegeți cursul de marketing prin Google sau un workshop de Google Analytics!

 

3. Prioritizarea usability și a Conversion Rate Optimisation (CRO)

Fiind considerat un termen utilizat doar la crearea unui website, usability este ignorat deseori pe durata funcționării acestuia, în loc să fie în centrul activității de marketing, alături de optimizarea ratei de conversie.  Fiecare îmbunătățire în designul unei pagini și în usability poate avea impact major asupra rezultatelor. Spre exemplu, soluționarea problemelor din landing page și formulare crește rata de conversie de la 0.5% la 1%  iar asta înseamnă de fapt dublarea rezultatelor. În condițiile de trafic constant și bugete similare de promovare, focusul pe usability și CRO are impact major, dovedind, în același timp, atenția pentru nevoile audienței.

RECOMANDARE: Cursul acreditat Optimizare digitală de la Oxford College of Marketing!

 

4. Atenția sporită pentru content marketing

Care a fost cel mai apreciat tip de conținut organic? Specialistul SEO Rand Fishkin consideră că analizarea celor mai bune exemple de conținut din fiecare domeniu și încercarea de face ceva de 10 ori mai bun este modul de gândire care ar trebui să anime specialiștii să investească în marketing prin conținut de calitate. Discuțiile cu consumatorii, urmate de colectarea datelor relevante referitoare la lucurile care le plac și cele care trebuie îmbunătățile, trebuie să răspundă la întrebările și interese acestora, iar modul în care sunt promovate mesajele trebuie să fie aliniat cu promisiunea din spatele fiecărui click.

RECOMANDARE: workshop Effective Copywriting!

5. Corelarea teoriilor și tehniciilor de marketing

Teoriile tradiționale de marketing sunt deseori ignorate în loc să fie corelate cu competențele digitale.
Marketingul și PR-ul traditional pot face minuni în orice strategie digital când există coeziune. Iar strategia digitală aplicată separat sau fără support al acțiunilor tradiționale nu va genera aceeași tracțiune. Departamentele de marketing au nevoie de oameni de oameni specializați care să înțeleagă aceste discipline și implicit consumatorii care utilizează toate aceste canale ce fac parte din viața lor de zi cu zi, așa că investiția în cursuri care oferă tehnici și bune practice în domeniu este extrem de importantă. Cunoașterea înseamnă putere, iar în acest secol digital evoluția este esențială. Preocuparea pentru îmbunătățirea competențelor reprezintă șansa de a avea parte de beneficia și succes în 2020.

ÎNCEPEȚI anul cu Marketing Essentials!

 

Calendarul evenimentelor anului 2020 este AICI.

Institutul de Marketing ofera și training pentru companii (cursuri personalizate, pentru toate competențele și pentru orice nivel de pregătire).
Informații și solicitări la info@institutuldemarketing.ro.

 

Knowledge sharing is caring.