Ce competențe de marketing construim și dezvoltăm pentru 2025? Chartered Institute of Marketing ( CIM) a dezvoltat o grilă de abilitați de marketing pe care o actualizează permanent prin chestionare și interviuri cu angajatorii, care funcționează ca un instrument si un ghid practic pentru departamentele de training, learning și resurse umane.

Pe baza acestei grile s-a actualizat noua programă a Chartered Institute of Marketing (CIM) și aduce noi soluții pentru companiile care doresc să dezvolte standardul de profesionalism al echipelor și să le susțină să se adapteze la schimbările masive din mediul extern, tehnologiile recent apărute, proliferarea AI-ului și noile canale de comunicare.

Grila competentelor de marketing se concentrează pe trei mari arii:

  1. Competențe strategice

În formarea și dezvoltarea competentelor strategice, rămân vitale competențele de planificare strategică, abilitatea de a analiza și interpreta date, de a extrage și identifica insight-uri legate de clienți, de a măsura și evalua impactul comercial, în raport cu obiectivele de business ale companiilor, componențele de management și planificare de brand, dar și de management al experienței clienților, comunicare de marketing și integrare a canalelor digitale.

  1. Competențe tehnice

Fiecare dintre competențele strategice, trebuie dezvoltată și susținută de competențe tehnice. În zona de brand management este vorba despre definirea strategiei de brand, poziționare, creșterea și menținerea capitalului de brand, monitorizare și evaluare permanentă. În zona de comunicare de marketing, competențele care trebuie construite și dezvoltate permanent sunt legate de integrarea strategiei de comunicare cu cea de business și integrarea canalelor de comunicare online și offline.

Rămân aici în continuare necesare competențe de marketing digital, management social media, customer experience, maparea și managementul traseelor de achiziție și de retenție ale clienților (customer journey mapping) și au apărut aici noi nevoi de perfecționare legate de integrarea și folosirea tehnologiei de marketing– martech, pentru care s-a dezvoltat și un modul special în noua programă.

  1. Colaborare, comunicare și soft skills

Pentru că este rolul marketingului să rămână cel mai convingător reprezentant și avocat al vocii clienților în organizație, abilitățile legate de prezentare, comunicare și persuasiune rămân vitale pentru ca oamenii și echipele de marketing să convingă, să inspire, să obțină resurse pentru a pune în mișcare planurile lor- bugete, oameni, timp – și să aducă împreună toate resursele dintr-o organizație pentru a da viață strategiei. Este nevoie de training și resurse pentru a susține oamenii de marketing să inspire și să motiveze către o viziune comună, să formuleze și să promoveze idei și inițiative noi, atât intern cât și extern și să-și dezvolte abilitățile de a folosi resursele și ideile existente în noi moduri inovative pentru a sprijini companiile, produsele și serviciile lor să rămână relevante, competitive și profitabile.

Toate aceste competențe ar trebui să se traducă într-un mod de lucru care să asigure echipelor de marketing:

  1. DIRECȚIE: dezvoltarea capabilităților de a dezvolta și adapta strategia în contextul industriilor și al organizațiilor;
  2. CAPABILITĂȚI: cunoștințe și abilități pentru a livra rezultate conforom planurilor;
  3. PROFESSIONALISM: mod, process și metodă de lucru;
  4. IMPACT: tradus în beneficii clare pentru companie, economie și societate.

Cum susținem practicienii și departamentele de marketing pe baza acestei noi grile?

La Institutul de Marketing am pregătit pentru 2025 soluții care integrează atât cursurile deschise, interactive, la care pot participa practicienii din organizațiile cu un număr restrâns de angajați, dar și programe speciale, customizate sau de tip “academie”, care să asigure continuitate, colaborare și interacțiune între funcții și echipe pe toate cele trei tipuri de compentențe și care pot include module de marketing strategic, planificare de campanii, customer experience, digital, marketing&sales brigde, brand și product management dar și abilități de comunicare, prezentare, lucru în echipe crosfuncționale legate de nevoia de a aduce cu adevărat clientul în centrul activităților de business ale companiilor.

Programați o discuție pentru a primi și alternativele noastre pentru un plan de training robust pentru echipele de marketing în 2025.

Knowledge sharing is caring.