Irina George este unul dintre profesionistii romani care a facut rapid si cu success tranzitia pe axa Romania – Marea Britanie  de la PR si comunicare la marketing digital. Irina  s-a miscat cu versatilitate intre multe industrii si arii de expertiza.  A acumulat o experienta variata , de la marketing cultural la munca in agentii de publicitate, atat in ATL cat si BTL si de la servicii financiare la ONG-uri.  Pentru Irina, ultimul an  a fost si o  perioada de training, de schimbare de job   si tocmai a absolvit programul  Diploma in Marketing Digital de la Chartered Institute of Marketing (CIM).

Tocmai ai sarbatorit absolvirea  programului  CIM Diploma in Digital Marketing . Ce a insemnat pentru tine aceasta perioada de training?  Ce ai invatat?

Sa te inscrii la un astfel de curs este o experienta interesanta si bineinteles un angajament pe un an (cel putin un an, depinde de ce vrei sa faci in viitor) de la care nu te poti abate prea mult.  Pentru mine cursul a insemnat doua lucruri foarte importante: sa imi diversific cunostiintele pe care le-am dobandit in patru  ani de Universitate de PR (acum vreo 15 ani) si sa ma aliniez cu ce se intampla in marketingul digital la momentul de fata. Ca sa intelegi mai bine, am terminat facultatea  de PR si Comunicare la Universitatea Bucuresti unde timp de patru  ani am invatat si practicat pricipii de marketing aplicate la PR. Nu vreau sa intru acum in detalii legate de locul PR-ului  intr-o strategie de marketing.  Mie CIM-ul mi-a oferit exact aceasta oportunitate, sa iau in considerare “the big picture”, sa invat cum sa fac asta ca un profesionist in marketing si nu neaparat ca un profesionist in PR si comunicare. Toti cei din grupul meu stiau, in principiu, cum se facem marketing si PR, aveam ani de experienta dar CIM-ul ne-a oferit o structura si mai mult decat asta ne-a aratat unde e banca de knowledge de care avem nevoie pentru a atinge obiectivele de marketing in jobul de zi cu zi. Am ales diploma in marketingul digital pentru ca pe langa faptul ca acest curs te invata principiile solide de marketing (care se pot aplica la orice domeniu) digitalul este din ce in ce mai important si iti afecteaza strategia de marketing din ce in ce mai mult. Nu il mai poti ignora. PR-ul online, content-ul online fie text sau video, social media, Google Adwords sunt toate la fel de importante in cresterea ROI ca orice alta tactica de marketing.  Cand te duci sa ceri un buget mai mare pentru departamentul tau de marketing, te duci cu cifre si rezultate legate chiar de cate conversii ai facut cu un anumit articol, care a fost reach-ul, cate impresii in social media (daca scopul tau a fost brand awareness) care e potentialul brandului sa fie vizibil exact  pe targetul de care ai nevoie. Digitalul iti ofera un insight fantastic, statistici extraordinare pe care le poti folosi pentru a demonstra CFO-ului ce rezultate  ai avut si ce poti face cu un budget mai mare. Nu mai e pe ghicite: oare cati cititori ai ziarului mi-au vazut reclama si oare cati au actionat in urma ei?

Practic, cursul a avut trei  mari module: Marketing Planning, Consumer Behaviour si Digital Marketing. Pentru multi din grupul meu a fost o surpriza sa vada cat de importanta este planificarea in marketing. Mai mult decat atat, in digital este chiar si mai importanta. Nu faci social media doar prin a te loga in fiecare dimineata sa pui pe Facebook ce fac colegii din departament sau cat de frig e afara.  Comunicarea  trebuie sa fie integrata si coerenta cu brandul. Research-ul e important cand trebuie sa cunosti consumatorul dar si mai important e ce faci cu rezultatele cercetarii. Asta te invata CIM-ul, iti arata pasul urmator iar rezultatul este succesul strategie tale de marketing. Iti mai arata ca nu se poate face totul de pe scaunul tau de birou. Du-te si vorbeste cu departamentul  de vanzari, vezi de ce au nevoie, du-te si vorbeste cu call center-ul sa vezi ce spun clientii la telefon, ce nu ofera website-ul, unde poti sa imbunatatesti comunicarea si cum. CIM-ul iti ofera viziunea de ansamblu, ca atunci cand urci un munte si ajungi in varf, vezi panorama. Dar trebuie sa stii ce se petrece in jungla, te duci acolo si observi.

Cum te ajuta ce ai invata la cursurile CIM la locul de munca?

CIM-ul ma ajuta in primul rand ca mi-a pus cunostintele  in ordine, am o structura ma buna atunci cand ma vad in fata unui obiectiv de business. Pe de alta parte, te ajuta la CV – sunt joburi la care nu ai access daca nu ai CIM-ul. Si de ce sa ignoram acest aspect: te ajuta atunci cand clientii tai stiu ca esti membru CIM, au mai multa incredere in tine de la inceput. Dar rezultatele trebuie sa vorbesca pentru tine, o diploma nu e de ajuns.

Ai urmat cursul pe parcursul  unui an de zile. Multor cursanti li se pare intial prea  mult un an de studiu.  De cat timp ai avut nevoie pe saptamana si cum ai imbinat asta cu programul de la job si viata personala?

Eu am urmat cursul  la distanta cu trei weekenduri intensive, unul pentru fiecare modul. Nu studiezi in fiecare zi si nici macar in fiecare saptamana. Se spune ca iti ia 30 de ore pentru terminarea fiecarui assignment pe modul. Ei bine, probabli ca iti ia mai mult daca vrei un A. Personal, nu mi s-a parut fezabil sa studiez seara dupa ce terminam serviciul. Am preferat sa ma uit la webinare  in loc sa citesc materialul de curs in serile dupa serviciu. Majoritatea studiului l-am facut in weekenduri. Da, renunti la cateva weekenduri pe modul dar trebui sa depui putin efort nu? Plus ca ai cateva stadii de feedback din partea tutorelui, deci stii cu siguranta ca esti pe drumul cel bun. Un an de zile pare mult dar in realitate trece repde. Nu poti asimila gradul asta de cunostinte  in trei  luni de zile iar CIM-ul nu poate atesta ca stii despre ce e vorba intr-un timp atat de scurt.  Pana la urma, din acest motiv CIM-ul are o reputatie atat de buna la nivel international si il poti folosi oriunde te duci sa lucrezi, pentru ca standardul e ridicat: atat standardul de predare cat  si standardul de testare.  Pentru asta iti trebuie timp.  Ai timp de viata personala intre module si, bineinteles, dupa un  an de zile… e super sa sarbatoresti la final diploma.

Un material realizat in exclusivitate de Institutul de Marketing pentru eJobs. Interviul complet pe portalul MarketingFocus.ro[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.