Cum arata concursomanul roman de pe Facebook? Starcom MediaVest si iLeo au lansat inca un infografic din seria  HumanGraphExperience, care sumarizează rezultatele studiului “Following Facebook Brands: Love or Interest?”, realizat cu scopul de a aprofunda modul in care fanii paginilor de brand de pe Facebook interactioneaza cu acestea.  Forma de interactiune favorita a utilizatorilor cu brand-urile pe Facebook sunt concursurile, o activitate mult mai raspandita decat cele de sharing/comentare/participare la evenimente, specifice socializarii din retea. 

Informatiile cheie din acest infografic, parte a unei initiative pe termen lung a agentiei, scot la lumina multe dintre   provocarile si  obstacolele pe care oamenii de marketing trebuie sa le ia in considerare pentru a ajunge  cu mesaje relevante la adevaratii lor fani.  Cateva dintre ele:

1. Aproape jumatate dintre “concursomanii” care urmaresc brandurile pe Facebook nu au intentia de a le cumpara produsele/serviciile;

2. Utilizatorul de Facebook interesat de concursuri (si care urmareste mai multe branduri) foloseste de fapt aceasta retea de socializare ca pe un mijloc de a participa la cat mai multe concursuri, distribuind pe pagina sa personala peste 20 de postari pe zi, recordul fiind de 35. Intr-o saptamana, se inscrie la minim 4, maxim 60 de concursuri, cu care se lauda pe pagina sa (in special cu castigurile, desigur), dar nu aduna mai mult de 3 like-uri la aceste postari.

3.  “Concursomanul” nu are preferinte fata de brand-uri si nici nu manifesta loialitate. Uneori o intreaga familie sau un mare grup de prieteni se poate implica in concursuri pentru a maximiza sansele de castig ale acestuia.

4. Activarile preferate sunt cele care nu implica mult efort: competitiile like & share fotografie + castig (80%), competitii like + castig (66%), competitii raspuns + castig (52%), acceseaza aplicatia + castig (59%), creeaza continut audio/video + castig (3%).

5. Fanii concursurilor sunt mai activi decat fanii dedicati, raspandind mai des mesajele brandului, insa, in fata altor utilizatori de Facebook isi pierd astfel credibilitatea.

“În acest moment, ducem o luptă a relevanței în comunicarea digitală. Tool-urile actuale nu iti mai permit sa ajungi la zeci sau sute de mii de oameni prin social media fără să plătești. De aceea, miza este să îți găsești publicul țintă (în cazul de față, fanii adevărați ai brand-ului) și să le oferi șansa să vorbească cu și despre tine”, a declarat Matei Psatta (Head of Social Media & Strategic Planning, iLeo).

[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.