Toti ne dorim perfomanta  pentru organizatiile, clientii si companiile pentru care facem marketing. Cartea „Dincolo de performanta”,  a  lui Scott Keller si Colin Price, ne arata nu numai  ca performanta si excelenta sunt inca greu de atins dar si ca trebuie mers mai departe de atat.

Doar o treime din organizatii ating si mentin excelenta.  De ce atat  de putine? Traim intr-o lume care nu mai  tolereaza mediocritatea, in care asteptarile din partea publicurilor sunt uriase, iar  viteza cu care se succed schimbarile ametitoare.

Daca  perfomanta nu este suficienta, in egala masura conteaza sanatatea unei organizatii pentru  rezultate pe termen lung.  Dincolo de avantajul competitiv, intr-un context in continua schimbare si in care viitorul este din ce in ce mai putin o extrapolare a trecutului,  conteaza  mai mult evolutia sa pe termen lung (evolutionary advantage over time).

Ideea cheie este ca sanatatea unei organizatii genereaza performanta si nu invers.  Focusul pe indicatori de performanta de scurta durata  nu construiesc un viitor sustenabil. Desi exista tot mai multi factori care scapa controlului organizatiilor, cele sanatoase au abilitatea de a se adapta mai rapid.

Intr-un mediu hiperdinamic si hipercompetitiv, nu mai ajunge sa fii mai bun. Trebuie sa inveti sa fii altfel. Problema este ca procesele mostenite in cele mai multe organizatii nu sprijina schimbarile si nici nu stiu sa mentina performerii talentati, motivati sa creasca profesional si sa contribuie la viitorul unei companii. 

Vi se ofera si cinci pasi- cei „5A”- pentru a incerca sa va implicati sau sa contribuiti la mentinerea performantei si sanatatii unei organizatii:

  1. ASPIRE . Incotro vrem sa ne indreptam? Cea mai buna cale este sa implici cat mai multi oameni in definirea aspiratiilor si a viziunii unei organizatii. Sam Palmisano, CEO al IBM a dat posibibilitatea unui numar de 50 000 de angajati posibilitatea sa rescrie valorile companiei;
  2. ASSES. Odata ce s-a clarificat directia de actiune, inainte sa se grabeasca sa treaca la fapte , companiile trebuie  sa aloce intai timp pentru a-si evalua capabilitatile si dorinta de schimbare. Organizatiile care fac asta au de 6,6 ori mai multe  sanse de a realiza schimbarile pana la capat.
  3. ARCHITECT  De ce avem nevoie ca sa ajungem acolo? Strategia este de obicei simpla insa cel mai complicat este sa o  si implementezi.  Managerii trebuie sa ofere si planuri de actiune pentru realizarea viziunii lor.
  4. ACT. Autorii considera ca cea mai buna cale cuprinde  trei pasi: testeaza, invata si  extinde la scara mai mare.
  5. ADVANCE . Companiile care lucreaza pentru a dezvolta abilitati de a sustine schimbarea au cu 2,6 mai multe sanse de reusita. Sunt companii care investesc in crearea de sisteme  si procese pentru transfer de informatie si invatare continua  si care  aloca si resurse si pentru expertiza in managementul schimbarii.

Cartea are la baza un studiu extins, facut pe 5000 de directori  executivi din peste 200 de organizatii din intreaga lume. Mai multe detalii si o recenzie , pe blogul nostru partener de la Oxford College of Marketing. Important: prefata este scrisa de Gary Hamel! Cititi-o!

 [pb_builder]

Knowledge sharing is caring.