Mai sunt alternative de crestere sustenabila si prudenta in recesiune prelungita? Cartea lui de la CIM , „Grow the Core” a lui David Taylor, autor apreciat de carti, fondator al brandgym si unul dintre primii cincizeci marketeri din lume in momentul de fata, in opinia Chartered Institute of Marketing (CIM) va da o varianta. Celor care merg la sala si la aerobic gen core express le-o prezentam mai bine ca pe un set de exercitii de gimnastica a brandurilor gandita sa le readuca, profitabil, la miez si la esenta. Mai concret, le arata companiilor cum sa-si defineasca esenta brandurilor si cum sa isi concentreze resursele in jurul competentelor fundamentale, in detrimentul extinderii pe alte categorii sau piete.
Extensia de brand este principala tentatie a marketerilor, ca raspuns la presiunile pe crestere din partea conducerii sau actionarilor. Adesea insa nu numai ca nu aduce intotdeauna cresterile prognozate dar poate fi si riscanta. A te concentra pe ceea ce stii sa faci mai bine poate constitui in mod paradoxal cea mai buna alternativa de crestere, cu riscuri minime. Un exemplu al lui David Taylor este cum obiectivul de vanzari de 1 milion de dolari in plus pentru brand de lactate din Malaezia se putea realiza in egala masura printr-o crestere de 50% a unei extensii de brand sau una de doar 1% a produsului de baza. Cartea se construieste ca un set de „exercitii”” de focus pe atuurile de baza ale organizatiilor incluzand probleme cat mai variate, de la produs, design, ambalaj, comunicare, extensii de brand. De asemenea, gasiti multe exemple si studii de caz pe branduri ca Apple, James Bond, Heinz, Nespresso and McDonald’s. O prezentare pe aceeasi tema gasiti aici.
Oferim un capitol gratuit, un free taster, un capitol gratuit din cartea lui David Taylor, cartea lunii la Chartered Institute of Marketing. Pentru a primi materialul, trimiteti un mesaj cu titlul “ Grow the Core ”, pe pagina noastra de Facebook sau un mesaj pe LinkedIn.
[pb_builder]
Comenteaza