O  concentrata sinteza a specificului mediului digital in comparatie cu mediile traditionale o reprezinta teoria celor  cei  sase „I” in marketingul digital, dezvoltata de Mc Donald si Wilson in 1999 si anume:

  1. Interactivitate (Interactivity)  Spre deosebire de abordarea traditionala de tip push,  cu mesaje unilaterale catre consumator, marketingul digital stimuleaza implicarea audientei printr-o  reactie de tip pull,determinand potentialele segmente de public tinta sa vina catre organizatie si nu invers. Este o schimbare de paradigma in marketing , permitand  interactiune, demersuri  catre brand initiate chiar de  catre consumator, dialog  nu monolog, co-creare de valoare, in termenii consacrati de Hamel si Prahald. Companiile pot folosi mediul  online interactiv, implicand consumatorii sa furnizeze date (cine sunt, ce vor, ce le place), sa creeze continut util impreuna cu compania si/sau ceilalti utilizatori pentru folosul tuturor ( ex.:  recenziile de produs in cazul Amazon.com; intrebarile si  informatiile oferite despre produse la Emag.ro). 
  2. Inteligenta(Intelligence)  Mediul digital poate fi folosit ca o metoda eficienta de a culege rapid inteligenta de marketing la costuri semnificativ reduse si permite companiilor sa-si adapteze rapid serviciile si produsele, sa le personalizeze, sa imbunatateasca sau sa gaseasca noi modalitati de service post-vanzare, promovare a vanzarilor, oferte de up-selling sau cross-seling.
  3. Individualizare (Individualization)  O alta schimbare  fundamentala este posibilitatea personalizarii, customizarii si chiar individualizarii mesajelor pe segmente sau chiar  pentru  clienti individuali ( one-to-one marketing).
  4. Integrare (Integration) . Marketingul digital extinde aria comunicarii de marketing integrate dar si a functiilor pe care aceasta le indeplineste.  Astfel, rolul mediilor digitale in  comunicarea cu clientii si alti parteneri trebuie evaluat in primul rand  prin prisma modului in care complementeaza celelalte canale in comunicarea cu  actualii si potentialii clienti  si contributia in generarea de noi lead-uri sau pastrarea clientilor actuali. In al doilea rand, trebuie evaluat modul in care contribuie la programele de customer service.  Multe companii analizeaza momentan cum pot asa integreze  mai mult solutii de raspuns la cererile consumatorilor  prin email sau mai multe posibilitati de contact  sau service in  website-uri sau actualele operatii si programe de management al  relatiilor cu clientii.
  5. Industrii restructurate ( Restructurarea industriilor,  dezintermediere, reintermediere, Industry restructuring)  Internetul modifica in profunzime industriile si structurile de intermediere si putere traditionale. Revolutia mediilor digitale ajuta tot mai mult companiile sa vanda direct, sa reevalueze si sa restructureze procesele de intermediere consacrate iar acest lucru devine un element esential  al planului  de internet marketing. In pandant cu presiunile  tot mai mari pe pret din partea cumparatorilor si nevoia de transparenta maxima impusa de mediul digital, companiile sunt puse in fata unor decizii cheie  legate de alegerea intermediarilor care sa-i reprezinte si ofertele pe care acestia le vor face in numele lor.
  6. Independenta de locatii  (Independence of Locations).  Mediile digitale democratizeaza accesul la segmentele de public tinta si fac posibila vanzarea chiar in lipsa resurselor traditionale: forta de vanzari, retea de magazine. In dezvoltarea strategiei, vor trebui rezolvate conflictele care apar intre vechile si noile canale, noii si vechii intermediari.

[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.